جام‌جم: «گاو» شبیه‌سازی می‌کنیم تا بتوانیم با استفاده از ژن حاوی پروتئین TPA به بیماران قلبی کمک کنیم. معاون پژوهشی رویان، از تولد گاو شبیه‌سازی شده در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: تولید این گاوها جهت بهره‌برداری از شیر دارای پروتئین ویژه برای بیماری‌های خاص است. به گفته دکتر شاهوردی، پژوهشکده رویان اصفهان اکنون شاهد روزهای پایانی کامل شدن این شبیه‌سازی است تا بزودی تولد این گاو را به خوشی برگزار کند.
کد خبر: ۲۰۹۲۴۴
پیش از این نیز یک بره، یک گوسفند و گاو در این محل شبیه‌سازی شده‌اند. داروی TPA بهترین داروی درمان و پیشگیری از سکته قلبی است که با تحقق این فناوری در کشور، می‌توان به تولید فراوان و ارزان‌قیمت داروهای پروتئینی خاص از طریق فرآورده شیر دام‌های تراریخته دست پیدا کرد.

وی افزود: در صورت وقوع سکته قلبی و تزریق سریع این دارو، امید بهبود بیمار به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد و عوارض جانبی سکته مانند ناکارآمدی قلب  که از علل اصلی مرگ‌ومیر پس از سکته است  از بین می‌رود.

پیش از این دکتر محمد نصر اصفهانی، رئیس پایگاه تحقیقاتی رویان به مهر گفته بود تولید جنین‌های تراریخته حاوی ژن TPA تحقق یک پروژه 10 ساله است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها