سعید مرتضوی، دادستان تهران با دفاع از تداوم اجرای طرح امنیت اجتماعی و مبارزه با اراذل و اوباش گفت که نزدیک به تمامی اوباشی که در قالب این طرح به زندان افتاده اند، پس از آزادی دیگر به سراغ ارتکاب جرم نمی روند.
کد خبر: ۲۰۸۵۶۰

مرتضوی که در مراسم معارفه سردار احمدرضا رادان، فرمانده سابق انتظامی تهران بزرگ به عنوان جانشین فرمانده نیروی انتظامی و سردار عزیزالله رجب زاده، معاون سابق پیشگیری ناجا به عنوان فرمانده انتظامی تهران بزرگ با حضور فرمانده کل نیروی انتظامی سخن می گفت، افزود:«در ماههای اخیر، زمانی که اراذل و اوباش پس از گذراندن مدت محکومیت خود به صورت آزمایشی و تحت نظر آزاد می‌شدند، برخلاف معتادان و موادفروشان درصد کمی از این افراد جرایم پیشین خود را تکرار می کردند، به طوری که می‌توانم ادعا کنم که بیش از 90 درصد از اراذل و اوباش پس از آزادی دیگر مرتکب جرایم گذشته خود نشده‌اند».

وی خاطرنشان کرد: در زمان حضور سردار رادان در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ شهروندان تهرانی احساس امنیت کردند، به طوری که با تداوم برنامه‌های امنیت اجتماعی و خلاقیتی که سردار رادان در رابطه با اجرای این طرح داشت، ‌به عینه دیدیم که اراذل و اوباش در تهران احساس ناامنی کردند.

قاضی مرتضوی با مفید خواندن اجرای طرح امنیت اجتماعی و طرح مبارزه با اراذل و اوباش و قاچاقچیان مواد مخدر، اظهار امیدواری کرد که طرحهای امنیت اجتماعی با قاطعیت تمام همچنان ادامه یابد.

دادستان تهران همچنین از شناسایی یک باند بزرگ در رابطه با موادفروشان و سوداگران مرگ در چند ماه گذشته خبر داد و در این باره گفت: دادسرای عمومی انقلاب تهران با همکاری پلیس با شناسایی برخی از خرده فروشان و دستگیری این افراد و در بازجوییهای تخصصی خود ، موفق به شناسایی یک باند بزرگ مواد مخدر در پایتخت شد.

مردم باید احساس امنیت کنند

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی نیز در این مراسم اعلام کرد: طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی باید با قوت در تهران ادامه یابد تا مردم احساس ناامنی کنند.

 وی در مراسم معرفی فرماندهان بخشهای مختلف نیروی انتظامی گفت: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ منزل شخصی کسی نیست که برخی از افراد بخواهند تصمیمات شخصی خود را در آن اجرایی کنند.

فرمانده ناجا افزود: حفظ حقوق شهروندی نیز به این معنا نیست که با یک جانی، فرد زورگو و یا اراذل و اوباش برخوردی رئوف داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برخورد ما با افرادی که حریم خصوصی افراد را مورد تجاوز قرار می‌دهند باید برخوردی خشن و قاطع در جامعه باشد.

 احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنانش، بحث ترافیک تهران را به عنوان یکی از انتظارات نیروی انتظامی از مدیران شهری نام برد و  بر لزوم فراهم آوردن امکانات لازم برای حل مشکلات ترافیک در تهران تاکید کرد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ترافیک تهران در نقطه بحرانی قرار دارد، گفت: ترافیک تهران تا سال آینده قفل خواهد شد.

سردار رادان، جانشین جدید فرمانده ناجا نیز در این مراسم با یادآوری این که به مردم تهران قول داده است تا پایان سال جاری پایتخت از شر موادفروشان پاک شود، گفت: امنیت اجتماعی راهی بدون بازگشت است و امیدوارم با انتصاب فرمانده جدید انتظامی تهران بزرگ این بحث با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: اگر اقداماتی در پایتخت انجام شده است با تلاش مدیران و پرسنل نیروی انتظامی بوده و اگر اقدامی صورت نگرفته ناشی از ضعف مدیریت من است که نتوانستم تمام ظرفیتها را در این رابطه بکار گیرم

به گزارش ایسنا،  محمد باقر قالیباف، شهردار تهران نیز به عنوان دیگر سخنران مراسم، با بیان این که امروز مردم پلیس خود را دوست دارند و به آن افتخار می‌کنند، گفت: اعتماد مردم مهمترین سرمایه‌ برای پلیس است و نیروی انتظامی باید با عملکرد خود روز به روز این اعتماد را تقویت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها