اجرای مجدد طرح جمع آوری قلیانها از سطح قهوه خانه ها و اماکن عرضه مواد غذایی که مدتی است به حالت سکون در آمده ، در انتطار ابلاغ وزارت کشور به دستگاه‌های نظارتی و اجرایی است.
کد خبر: ۲۰۸۴۰۰

به گزارش خبرگزاری مهر ، با گذشت نزدیک به یک ماه از لغو بخشنامه وزارت کشور در هیئت دولت و ابلاغ آن به وزارتخانه های بهداشت و کشور ، هنوز این اتفاق عملی نشده و دود قلیانها همچنان فضای قهوه خانه ها را پر کرده است.

این در حالی است که چندی پیش معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار مهر ، از تشدید برخورد با قهوه خانه های دارای مجوز عرضه قلیان بر اساس نامه ارسالی از هیئت دولت خبر داده بود.

در حال حاضر وزارت بهداشت بخشنامه دولت را به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده و تنها منتظر ابلاغ وزارت کشور برای لغو بخشنامه قبلی است. زیرا بر اساس بخشنامه قبلی وزارت کشور ، قهوه خانه های دارای مجوز می توانستند قلیان سرو کنند که همین مسئله ابهاماتی در اجرای قانون جامع مبارزه و کنترل دخانیات به وجود آورده بود.

به دنبال درخواست های مکرر مردم مبنی بر جمع آوری قلیانها از سطح قهوه خانه ها و رستورانهای سنتی بار دیگر این موضوع در کمیسیون فرهنگی دولت مطرح و تصمیم گرفته شد که بخشنامه وزارت کشور لغو و برخورد با عرضه قلیان در قهوه خانه ها تشدید شود.

آن طوری که شنیده می شود ، اجرای مجدد طرح جمع آوری قلیانها از سطح قهوه خانه ها و... نیاز به هماهنگی وزارت کشور با نیروی انتظامی دارد و از این رو ، وزارت بهداشت نیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور برای لغو بخشنامه قبلی است تا هرچه سریع تر این برنامه از سر گرفته شود.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها