واحد مرکزی خبر: رئیس و معاونان سازمان انرژی اتمی دیروز با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، آخرین تحولات هسته ای، مذاکرات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و چشم انداز فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران را تشریح کردند. آقازاده در این جلسه آخرین پیشرفت نیروگاه قدرتی هسته‌ای ایران را نیز تشریح کرد و به سوالات اعضای کمیسیون پاسخ داد.
کد خبر: ۲۰۷۶۲۷

برگزاری اجلاس کمیته‌های فرعی مجمع مجالس آسیایی‌

فارس: جلسه افتتاحیه کمیته‌های فرعی مجمع مجالس آسیایی روز گذشته برگزار شد.

محمدحسین نژادحسینیان، دبیرکل مجمع مجالس آسیایی در این اجلاس با اشاره به اقدامات مجمع مجالس آسیایی گفت: پارلمان‌ها نقش ضروری و مهمی در موفقیت یا شکست راهبردهای ضدفساد دارند.

سند چشم‌انداز قوه‌قضاییه تصویب شد

فارس: سند چشم‌انداز قوه قضاییه در سال 1404 به تصویب مسوولان عالی قضایی رسید.  براساس سند چشم‌انداز قضایی، قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در سال 1404 باید ضمن عدالت گستری در سطح جامعه در دسترس و مورد اعتماد همه افراد جامعه، پاسدار حقوق جامعه، مشارکت پذیر با اتکا به روزآمدی و کارآمدی و فعال در تامین بهداشت حقوقی و قضایی و نیز پشتیبانی قابل اعتماد برای توسعه ملی باشد.

انتقاد حسن کامران‌ از اشرافیگری در مجلس شورای اسلامی‌

فارس: حسن کامران، نماینده اصفهان با اشاره به اقدام مجلس در اعطای 100 میلیون تومان به نمایندگان از این کار مجلس انتقاد کرد و آن را در جهت اشرافیگری دانست.

در همین حال، الیاس نادران، نماینده تهران در خصوص اعطای 100 میلیون تومان مجلس به نمایندگان گفت:‌ این مبلغ در اختیار همه نمایندگان قرار نگرفته است؛ بلکه هر کسی که متقاضی بوده، این وجه را گرفته است.

ماموریت حسینی و بهمنی برای بررسی تاثیر بحران اقتصادی جهان بر ایران

مهر: سید مجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد رئیس جمهور از ماموریت وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس بانک مرکزی برای بررسی تاثیر بحران مالی جهان بویژه آمریکا بر اقتصاد ایران خبر داد.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز یکشنبه در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل جلسه سران قوا برای بررسی تأثیر بحران مالی جهان بر اقتصاد ایران شده بود.

گری سیک: 30 سال فرصت‌ را برای مذاکره مستقیم با ایران از دست دادیم

فارس: گری‌ سیک، تحلیلگر ارشد مسائل ایران در آمریکا با تاکید بر لزوم در پیش گرفتن رویکرد جدید در قبال تهران گفت که آمریکا به مدت 30 سال فرصت‌های مذاکره با ایران را از دست داد.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که ایران در زمان آغاز اعمال تحریم‌ها چیز زیادی نداشت،‌اما اکنون پس از سال‌ها فشار واشنگتن علیه تهران، ایران این قابلیت را دارد که با استفاده از چندین هزار سانتریفیوژ به غنی‌سازی اورانیوم بپردازد.

سفر دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس‌ به ایران‌

مهر: روزنامه عرب زبان الحیات خبر داد که دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس 7 آبان به ایران سفر می‌کند.

به گزارش الحیات، منابع آگاه در کشورهای حاشیه خلیج فارس اعلام کردند: عبدالرحمن العطیه در پاسخ به دعوت منوچهر متکی، وزیر امورخارجه ایران به منظور حمایت از تماس‌ها و رایزنی‌های دوجانبه به تهران سفر می‌کند.

این منابع افزودند: دیدارهایی که قرار است العطیه در مدت 2 روز حضور خود در تهران انجام دهد، به منزله تجدید تعهد کشورهای حاشیه خلیج فارس به روش گفتگوست.

برگزاری نشست 1+5 ششم آذر در شرم‌الشیخ‌

مهر: برنار کوشنر، وزیر خارجه فرانسه از برگزاری نشست گروه 1+5 در ششم آذرماه برای بررسی برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

برنار کوشنر در گفتگو با روزنامه الوطن عربستان با بیان این که این نشست در شرم‌الشیخ مصر برگزار می‌شود، ادعا کرد: 5 کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان در نیویورک نشستی برگزار کردند و در آن، به آمادگی برای اتخاذ تصمیمی دیگر به توافق رسیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها