توقف مشروط حمله به شهرها

پنجشنبه 27بهمن 1362 (ادامه) : آقایان مسیح مهاجری و محمدرضا بهشتی اعضای شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی آمدند.
کد خبر: ۲۰۶۲۰
از بی رونقی حزب و تقویت خط مقابل خودشان در حزب گله داشتند و از این که نیروهای جوان و رادیکال کنار گذاشته می شوند ، ناراحت بودند و حتی زمزمه کناره گیری داشتند. قرار شد بعدا در این خصوص صحبت شود. ضمنا من هم به آقای مهاجری سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی درباره این که نظرات شخصی اش را در روزنامه اعمال می کند و باعث نارضایتی بیت امام و بیت آقای منتظری شده ، انتقاد کردم ؛ ناراحت شد. شب در دفتر رئیس جمهور برای عملیات آینده جلسه داشتیم . ارتش آماده نیست ولی سپاه آماده است . قرار شد یک لشکر از سپاه بگیریم و به ارتش بدهیم و مقداری روی زمین منطقه ، مسوولیت ارتش را کم کنیم که بتواند در موعد مقرر عمل کنند. قرار شد تا فردا شب مطالعه کنند و جواب بدهند. شب به مجلس رفتم .
جمعه 28بهمن 1362 : تمام روز در خانه بودم . آقای امامی کاشانی نماز جمعه را اقامه کردند. بیشتر وقتم صرف خواندن سناریوی فیلم حاج شیخ فضل الله نوری شد. حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهیه کرده و برای مشورت از من خواسته اند که بخوانم . اصل مشروطه را زیر سوال برده و ریشه کار را انگلیسی دانسته . ممکن است از این جهت مضر باشد. اشکالات دیگری هم دارد. تلفنی از رئیس جمهور، وضع جبهه ها را پرسیدم . گفتند که نیروی هوایی ، شهر علی غربی عراق را هم زده است . باید به طور محدود به همان زدن شهر بصره با توپ اکتفا کرد که باعث تحریک بیشتر عراق و موجه شدن کارهای این قبیل او نشود.
شنبه 29بهمن 1362 : تمام روز در خانه بودم . مطالعه فیلمنامه سریال شیخ فضل الله نوری را تمام کردم ؛ عیب اساسی دارد. آقای محسن رضایی از جبهه تلفن کرد و گفت برادران ارتشی آمادگی برای عملیات در موعد مقرر را ندارند. تاکید داشت که مهلت بیش از دو روز تمدید نشود. با آقای خامنه ای و احمدآقا در خانه ما جلسه ای داشتیم . آقای خامنه ای گفتند سپاه خودش هم آماده نیست . قرار شد امشب با حضور فرماندهانشان جلسه ای بگیریم و با واقع بینی تصمیم اتخاذ شود. در مورد زدن شهرها با توجه به این که عراقی ها اعلان کرده اند که تا یک هفته نمی زنند و اگر ما زدیم آنها می زنند و می خواهند در این موضوع هم که آنها متخلف بودند، ما را در آینده مقصر و خودشان را مخالف زدن شهرها نشان دهند؛ تصمیم گرفتیم اعلام کنیم که ما نمی زنیم و اگر عراقیها زدند، دوباره مقابله به مثل می کنیم . جلسه شورای سرپرستی صدا و سیما تشکیل شد. آیین نامه تشویق گویندگان بی غلط و تنبیه غلط خوانان تصویب شد و درباره پخش خبر ملاقات ها هم قرار شد آیین نامه ای به منظور محدود کردن آن تهیه شود و در مورد مراقبت مسائل سیاسی صدا و سیما هم توصیه هایی شد. عصر آقای طهماسبی مدعی اختراع نیمچه تانک آمد و خواست که دوباره برای امتحان آن ، افرادی را اعزام کنم ، قبول کردم ولی به نظرم موفق نیست .

انفجار در دفتر سفیر ایران در سوریه
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها