رییس پلیس راه استان تهران گفت: با توجه به فرارسیدن عید سعید فطر و تعطیلات آخر هفته، طرح ویژه ترافیکی از فردا (چهارشنبه) در جاده های این استان اجرا می شود.
کد خبر: ۲۰۵۷۸۴

سرهنگ احمد نجفی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در اجرای این طرح 30پایگاه ثابت و سیار پلیس راه در جاده های این استان مستقر شده اند.

وی، بکارگیری بیش از 100 تیم گشت پلیس راه و افزایش گشت های انتظامی درصورت لزوم را از دیگر تمهیدات پیش بینی شده درطرح ویژه ترافیکی ذکر کرد.

نجفی اظهار داشت: علاوه براین، به منظور کنترل بیشتر ترافیک و پیشگیری از اتلاف وقت رانندگان و مسافران در جاده های استان تهران، با سایر نهادهای امدادی نیز هماهنگیهای لازم صورت گرفته است.

وی به رانندگان توصیه کرد ضمن رعایت فاصله و حرکت در بین خطوط نکات ایمنی را در رانندگی رعایت کنند.

نجفی گفت: با رانندگان متخلف که هنگام بروز ترافیک از شانه های خاکی جاده ها عبور کرده و باعث سنگین تر شدن ترافیک شوند، برخورد می شود.

وی تاکید کرد: بطور کلی حرکت در شانه های خاکی جاده ها یک عمل غیرقانونی است که موجب اخلال در عبور و مرور خودروها شده و ترافیک را پیچیده تر می کند.

نجفی گفت: برخی رانندگان متخلف با انحراف به چپ و تجاوز به خط عبوری مقابل موجب اخلال، ترافیک و مسدود شدن جاده ها می شوند که با اینگونه رانندگان نیز برخورد قاطع قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: هنگام ترافیک در جاده ها، رانندگان باید حوصله بیشتری به خرج دهند و نباید مرتکب تخلف شده و با پیچیده تر کردن و طولانی کردن زمان ترافیک، حق دیگران را ضایع کنند.

نجفی، یکی از راههای موثر این کنترل و نظارت را همکاری مسافران با پلیس دانست و ازآنان خواست هرگونه رفتار مخاطره آمیز رانندگان وسایل نقلیه عمومی را به پلیس 110 اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها