علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقاومت اسلامی ارکان رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورده است.
کد خبر: ۲۰۴۷۲۴

به گزارش واحد مرکزی خبر ، ناطق نوری در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه امروز تهران با بیان اینکه حضرت امام (ره) با نام گذاری روز جهانی قدس می خواستند عمق فاجعه فلسطین را برای جهان اسلام و جهانیان بیان کنند ، افزود: امام راحل با نام گذاری روز قدس این راه را به ما نشان دادند که مسئله فلسطین تنها به فلسطینیان اختصاص ندارد و هدف اشغالگران قدس، مقابله با اسلام، کشورهای اسلامی و سیطره و سلطه بر کل جهان است.

وی با اشاره به تاریخچه شکل گیری رژیم اشغالگر قدس ، افزود: از زمان تشکیل سازمان جهانی صهیونیستی در 120 سال پیش، مقابله با اسلام، تسلط بر خاورمیانه که بخش عظیمی از انرژی جهان را در خود جای داده است و در نهایت سلطه بر جهان طراحی شد که این طرح حساب شده و مبتنی بر روحیة نژادپرستانه بود.

ناطق نوری تأکید کرد: آواره شدن ملتی با هویت مشخص و وطن گزینی برخی از یهودیان بی هویت که با اشغال ، جنایت و زور جایگزین ملتی با هویت اصلی شدند از پیامدهای طرح سازمان جهانی صهیونیستی است.

وی گفت: سازمان جهانی صهیونیستی در طرح حاکم کردن دولتی صهیونیستی در محدودة نیل تا فرات، آسوده کردن اروپا از اقلیتی فقیر و تهیدست، استفاده از جمعیت مازاد اروپا به سود امیال خود، کم کردن شر یهودیان از سر مسیحیان و ایجاد دژی در خاورمیانه برای تأمین منافع خود را پیگیری می کرد.

ناطق نوری با بیان اینکه تشکیل حکومت صهیونیستی، سلطه بر خاورمیانه و تشکیل حکومت نیل تا فرات و سیادت قوم یهود بر جهان از اهداف صهیونیست ها بود افزود: اکنون نیز جریان تلفیقی مسیحی- صهیونیستی که نمونة آن حاکمان آمریکا هستند،‌ این اعتقاد را دنبال می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه صهیونیست ها تا کنون دولت های مهم غربی مانند آمریکا و انگلیس را مهار سیاسی کرده اند ، اضافه کرد: کنگرة آمریکا به تمام معنا زیر سلطة تشکل های صهیونیستی است و رئیس جمهور این کشور را نیز آنها انتخاب می کنند.

وی افزود: اینکه نامزدهای انتخابات آمریکا به نفع صهیونیست ها و بر ضد مخالفان آنان سخن می گویند به دلیل اینست که پول صهیونیست ها در نتیجه انتخابات این کشور بسیار تأثیرگذار است.

ناطق نوری گفت: اکنون بیشتر شبکه های خبری دنیا برای جوسازی و تحریف واقعیت ها، بیشتر باشگاه های ورزشی دنیا برای نفوذ اعتقادی بر ورزشکاران، شبکه های سرگرمی و بیشتر مراکز پولی و مالی غرب در اختیار صهیونیست ها قرار دارد و آنها با این ابزار توانسته اند مخوف ترین نظام نفوذ را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه برخی شاهان کشورهای عربی همان ابتدا توافقنامه ای را برای تشکیل رژیم صهیونیستی پذیرفتند، افزود: سکوت امروز برخی سران کشورهای عربی دربارة جنایات صهیونیست ها تعجب برانگیز است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: شهرک سازی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی برای هویت بخشیدن به یک مشت غاصب و بی هویت است و اطلاق واژه مردم به چنین جنایتکارانی کاری نادرست و نابجاست.

سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه تهران گفت: همة مردم اسرائیل عضو ارتش احتیاط این رژیم غاصب هستند که باید سالانه مدتی را به آموزش نظامی مشغول باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری کشورهای عربی امروز درقبال جنایت های رژیم صهیونیستی بی خاصیت و بی تفاوتند افزود: ملت فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر، مردانه ایستاده است و مقاومت می کند.

ناطق نوری با اشاره به اینکه ایجاد مقاومت اسلامی، حادثه ای بود که تمام معادلات رژیم صهیونیستی را به هم ریخت، گفت: این مقاومت حرف نخست را در مقابل صهیونیست ها می زند و اسرائیل را سخت به وحشت انداخته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیروزی انقلاب اسلامی ایران را عامل اصلی ایجاد مقاومت اسلامی مردم فلسطین خواند و اضافه کرد: مقاومت ضد صهیونیستی فلسطینیان به بهانه های مذاکره و امتیاز گرفتن از رژیم اشغالگر قدس از اصل خود منحرف نشده است و با شناسایی ریشة فساد که خود رژیم صهیونیستی است،‌ در مقابل جنایات آن ایستادگی می کند.

ناطق نوری افزود: مفهوم جهاد و شهادت اکنون در میان مقاومت اسلامی مردم فلسطین، موضوعیت یافته و این واژه ها کابوسی برای صهیونیست ها شده است.

وی با تمجید از شهید شیخ احمد یاسین گفت: وی تأکید می کرد مقاومت و جهاد تنها گزینة ماست و در راه پیروزی باید شهید و خون تقدیم کنیم.

ناطق نوری با اشاره به جنگ 33 روزه و شکست خفت بار اشغالگران قدس گفت: این جنگ نشان داد گروه های مقاومت اسلامی به رغم تبلیغات گسترده غرب و صهیونیست ها، تروریست نیستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اسرائیل نمی تواند در مسیری گام بردارد که حقوق غصب شده فلسطینیان را به آنان بازگرداند، گفت: رژیم اشغالگر قدس تا کنون به هیچ یک از پیمانهایش عمل نکرده است.

وی درباره تبلیغ موضوع صلح از جانب صهیونیست ها نیز افزود: رژیم صهیونیستی پس از جنگ 33 روزه ناچار است با روی آوردن به تبلیغات صلح از فشار روانی ناشی از شکست کم کند.

ناطق نوری تأکید کرد: اگر به فرض محال رژیم صهیونیستی به ما حمله کند تنها اسرائیل طرف مقابل ما نیست بلکه همه کشورهایی که با آنها همدلی و هماهنگی دارند طرف مقابل ما هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها