پنجشنبه 20بهمن 1362 (ادامه) : اطلاع داد که امام به من دستور داده اند که این آقایان را در مجلس بخواهم و به آنها بگویم ، سلب حق رای از زنان
کد خبر: ۲۰۴۱۱
، خلاف شرع است و در زمان شاه ، کل کارهای مجلس را ما حرام می دانستیم ، از جمله این را؛ نه این که اشکالی در انتخاب شدن و انتخاب کردن زن می دیدیم و امروز که همه امور مجلس ، شرعی است ، شرکت آنان هم مثل مردان ، شرعی ، عقلی و انسانی است . آقای فضل الله محلاتی نماینده امام در سپاه پاسداران هم آمد. مقداری از وضع سپاه و مشکلات اطلاعات سپاه در رابطه با دادستان انقلاب تهران گفت . تا آخر شب در منزل گزارش ها را می خواندم . به نظر می رسید عراقیها از اعلان مقابله به مثل ما در مورد زدن شهرها ترسیده اند و دستور تخلیه انبارهای مهم بصره را داده اند؛ ضد انقلاب هم از کشته شدن ارتشبد غلامعلی اویسی در پاریس به وحشت افتاده است.
جمعه 21بهمن 1362 : برای اقامه نماز جمعه به دانشگاه رفتم . مهمان های خارجی و لشکرهای سپاه و بسیج هم آمدند. نماز فوق العاده باشکوهی بود. خطبه ای درباره آثار انقلاب و خطبه دیگر را در توضیح علت تصمیم زدن شهرهای عراق و توضیح علل نزدن شهرها در گذشته اختصاص دادم . عصر و شب را به مطالعه و استراحت و تماشای تلویزیون پرداختم.
شنبه 22بهمن 1362 : تمام روز در منزل بودم . حدود طلوع فجر ، آقای دانیالی از نخست وزیری ، تلفنی اطلاع داد که ساعت پنج و نیم صبح ، عراقیها با سه موشک به دزفول حمله کرده اند. یکی از موشکها به بیمارستان افشار خورده است . نزدیک ساعت هفت ، از صدا و سیما درباره پخش خبر مشورت کردند. من هم با نخست وزیر مشورت کردم . قرار شد پخش شود و شد. فرماندهان سپاه بعد از ملاقات با امام به منزل ما آمدند و گفتند که امام نظرشان این است ، مقابله به مثل از طرف ما با اخطارهای مکرر و با مهلت 24ساعته برای خروج مردم از شهرها انجام شود. من هم تایید کردم و مراتب را به نیروی زمینی اطلاع دادم . رئیس جمهور در مشهد، ضمن سخنرانی گفته بودند که ساعت چهار بعدازظهر امروز می زنیم . با ایشان تماس گرفتم . ایشان اصرار بر نظر خودشان داشتند و دوباره با امام تماس گرفتیم و باز تاکید امام بر مهلت را به مشهد گفتم و قرار شد، ایشان هم رسما برای فردا صبح اعلام نمایند. با سرهنگ هوشنگ صدیق فرمانده نیروی هوایی برای روشن کردن فضای بصره در امشب صحبت کردم . گفت ، خطر دارد. منصرف شدیم . با فرماندهان سپاه درباره عملیات آینده و زمان اعلان آنها مذاکره کردیم . احمدآقا که در مراسم راهپیمایی 22بهمن امروز ، پیام مفصل امام را قرائت کرده بود، ناهار به خانه ما آمد و گفت جمعیت راهپیمایان خیلی زیاد و بی سابقه بود. ضد انقلاب از مردم خواسته اند که از خانه ها بیرون نیایند و این اجتماع عظیم ، تایید مردمی خوبی برای انقلاب است .

اعدام انقلابی قصاب جمعه سیاه
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها