هیجان به لیگ برتر باز می‌گردد

افطار با طعم لیگ برتر فوتبال‌

گروه ورزش:‌پس از 18 روز تعطیلی، از امروز دوباره هیجان لیگ برتر به سفره فوتبالدوستان باز خواهد گشت. نکته متمایز کننده رقابت‌ها از این هفته، برگزاری بازی‌ها در ساعات پس از افطار و مشکل همیشگی کمبود نور است. تقریبا تمام ورزشگاه‌های لیگ ما از استانداردهای مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا فاصله دارند و این مشکلی است که همه ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیداد می‌کند و با پایان آن هم خاموش می‌شود. هفته ششم لیگ برتر امشب با 3 بازی آغاز می‌شود و در حساس‌ترین مسابقه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف مس کرمان می‌رود.
کد خبر: ۲۰۱۹۸۲

این بازی اگر هم حساس نبود با کری‌خوانی مربیان و بازیکنان 2 تیم، (مخصوصا کرمانی‌‌ها) حالا حساس‌تر از همیشه شده است. مظلومی که طی چند فصل گذشته همواره برای تیم‌های بزرگ دردسرآفرین بوده، در آخرین چشمه قبل از تعطیلی لیگ، تیم پرمهره استقلال را در کرمان مغلوب کرد تا به پشتوانه آن پیروزی برای قرمزها خط و نشان بکشد: پرسپولیس را در آزادی شکست می‌دهیم. آنهم در یک بازی پرگل!

مظلومی مثل کسی که نتیجه بازی را خواب دیده باشد، با اطمینان از موفقیت شاگردانش حرف می‌زند. شاید حضور 2 بازیکن پرسپولیسی و یک استقلالی در ترکیب مس بزرگ‌ترین قوت قلب برای سرمربی مس باشد. فرزاد آشوبی، فراز فاطمی و امیر حسین صادقی 3 بازیکنی هستند که تا همین چند ماه پیش در ورزشگاه آزادی بازی ‌می‌کردند و حالا باید با پیراهن مس مقابل پرسپولیس بازی کنند.

در مقابل قرمزها مشکلات عدیده‌ای برای این بازی دارند. آنها علی کریمی و دی‌کارمو را جذب کرده‌اند، اما نه تنها نمی‌توانند از این 2 بازیکن در مقابل مس استفاده کنند که به خاطر نداشتن مجوز کار، توره و پتروویچ  هم قادر به همراهی پرسپولیس نیستند. از طرفی بادامکی هم مصدوم است و قطبی به ناچار باید ترکیب جدیدی را برای این بازی روانه میدان کند. نکته امیدوارکننده برای هواداران پرسپولیس ناکامی صرف تیم کرمانی در بازیهای خارج از خانه فصل جاری است. مس هر 2 بازی خارج از خانه خود را به مقاومت سپاسی و ذوب‌آهن واگذار کرده تا این بازی با یک عامل روحی بازدارنده به مصاف میزبان قدرتمندش برود.

کریمی و قلعه‌نویی به هم رسیدند

فردا شب برای اولین بار ورزشگاه یادگار امام قم میزبان یکی از بزرگان فوتبال ایران است تا قمی‌ها هم طعم حضور در لیگ برتر را آن‌طور که هست، بچشند. بی‌تردید تماشایی‌ترین بازی هفته ششم مصاف صباباتری و استقلال است. برای حساس خواندن این بازی می‌توان دلایل زیادی برشمرد که بدون شک مهمترین آن رویارویی فیروز کریمی با تیم و بازیکنانی است که همراه آنها تلخ‌ترین روزهای فوتبالی خود را پشت سرگذاشت. تقابل فیروزکریمی و امیرقلعه نویی هم می تواند به جذابیت‌های این بازی بیافزاید. کریمی که در دوران حضورش در تیم فوتبال استقلال سایه قلعه‌نویی را بالای سر خود می‌دید، حالا در جدال رودررو با او انگیزه‌های زیادی دارد. این بازی برای هر 2 تیم حکم مرگ و زندگی را دارد؛ چراکه در 4 هفته اول هیچ یک نتوانستند نتایج خوبی کسب کنند و هم اکنون با 4 و 2 امتیاز در رده‌های هفدهم و دوازدهم ایستاده‌اند.محسن یوسفی و محسن بیاتی‌نیا 2 بازیکن فصل گذشته استقلال، حالا پیراهن صباباتری را برتن دارند، هرچند در بازی فردا شب یوسفی اجازه بازی مقابل تیم سابقش را ندارد. این بازیکن که مشمول خدمت سربازی است به علت غیبت در یگان خدمتی‌اش به درخواست تربیت بدنی ستاد کل نیرو از سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، حق همراهی تیم صباباتری را نخواهد داشت. در مقابل آبی‌ها که با پرداخت 6 میلیون تومان، پروانه کار جان‌واریو را دریافت کرده‌اند در مقابل صبا برای اولین بار می‌توانند از این بازیکن برزیلی استفاده کنند.

هر چند که هر دو طرف فضایی محترمانه و بدون حاشیه را برای این بازی ایجاد کرده‌اند اما، نبرد مخفیانه‌ای که از هم اکنون آغاز شده است، در روز جمعه به نهایت خود خواهد رسید. قلعه‌نویی از پیروزی در قم حرف می‌زند: استقلال هنوز هم کار دارد و باید بازیکنان به هماهنگی لازم برسند. با این وجود شناخت کاملی از تیم فیروز کریمی داریم و همچون بازیهای قبلی‌مان فقط برای کسب پیروزی به میدان می‌رویم.

اما آیا فیروز کریمی مقابل استقلال روی نیمکت می‌نشیند؟! او فصل گذشته و زمانی که هدایت استقلال را برعهده داشت با صراحت عنوان کرده بود هیچ‌گاه در قالب تیمی دیگر مقابل استقلال روی نیمکت مربیگری نخواهم نشست. و حالا وقت عمل به وعده است. قلعه‌نویی امیدوار است کریمی روی نیمکت بنشیند، اما خود او حرفی در این مورد نزده است.

امروز و فردا بازی‌های حساس دیگری هم برگزار می‌شود که از آن‌جمله می‌توان به تقابل برق و فولاد در شیراز و ابومسلم و ذوب‌آهن در مشهد اشاره کرد.

برنامه هفته ششم لیگ برتر

پنجشنبه 21 شهریور

پرسپولیس با مس کرمان (ساعت 30/20 در ورزشگاه آزادی)

داور: مسعود مرادی با کمک‌های حسن کامرانی فر و حسین خانبان‌

برق شیراز با فولاد خوزستان (ساعت 30/20 در ورزشگاه حافظیه)

داور: نوید مظفری با کمک‌های جواد تقی پور و صفدر احمدی‌

پگاه گیلان با سایپا کرج (ساعت 30/21 در ورزشگاه سردار جنگل رشت)

داور: محسن ترکی با کمک‌های رضا سخندان و مسعود فرح نیا

جمعه 22 شهریور

راه آهن شهرری با پیکان (ساعت 30/20 در ورزشگاه اکباتان)

داور: سعید مظفری زاده با کمک‌های علیرضا کهوری و محسن فریمانی‌

پاس همدان با پیام مشهد (ساعت 30/20 در ورزشگاه قدس)

داور: احمد صالحی با کمک‌های حسین نجاتی و حسین عباسی‌

استقلال اهواز با مقاومت سپاسی (ساعت 30/20 در ورزشگاه تختی)

داور: سعادت باغبانی با کمک‌های سعید زارع و نیکفر نیک نهاد

ابومسلم مشهد با ذوب‌آهن (ساعت 30/20 در ورزشگاه ثامن الائمه)

داور: تورج حق وردی با کمک‌های حسین نجاتی و حسین عباسی‌

سپاهان با ملوان (ساعت 30/20 در ورزشگاه فولادشهر)

داور: محمود رفیعی با کمک‌های رسول فروغی و محمدرضا امینی‌

صباباتری با استقلال تهران (ساعت 30/20 در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم)

داور: خداداد افشاریان با کمک‌های حسن نوشه‌ور و مرتضی کریمی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها