بررسی‌های جدید دانشمندان حاکی از این است که حداقل 9 خرس قطبی در آب‌های آزاد با فاصله حداقل 60 مایل از ساحل دریا در حال شنا هستند. این خبر نگرانی‌های کارشناسان زندگی وحوش را درخصوص بقای این حیوانات تشدید می‌کند. محققان معتقدند وقتی خرس‌های قطبی از خشکی دور می‌شوند در معرض خطر غرق شدن هستند؛ بخصوص اگر در مسیر حرکت خود با وقوع طوفان مواجه شوند. دیدن خرس‌های قطبی بسیار در دریا نگران کننده است؛ چون می‌تواند نشانه این باشد که یخ دریایی که خرس‌ها روی آن زندگی و شکار می‌کنند ،در حال ذوب شدن و ممکن است خرس‌های بسیاری با چنین خطری مواجه شوند. با تغییرات آب و هوا در قطب شمال، خرس‌های قطبی و توله‌هایشان مجبور به شنا به مناطق دوردست برای یافتن غذا و جایی برای سکونت می‌شوند.
کد خبر: ۲۰۱۵۷۲

دانشمندان می‌گویند قطب شمال بیش از هرجا در زمین دستخوش تغییر است تا جایی که در سال 2007 کمترین میزان پوشش یخ دریا را در تاریخ از آن خود کرده است. تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند بیشتر نقاط این منطقه که خرس‌های قطبی زندگی می‌کنند، خالی از یخ است و دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند رکورد از بین رفتن یخ دریا می‌تواند امسال از سال قبل بیشتر باشد.

در پایان باید گفت خرس‌های قطبی به یخ دریا نیاز دارند. یخ دریایی که در حال از بین رفتن است و خرس‌های بسیاری را دچار دردسر می‌‌کند. برای هر کسی که هنوز گرمایش زمین و عواقب آن را بر قطب شمال باور ندارد، این مطلب می‌تواند پاسخی به تردیدهای وی یک‌بار برای همیشه باشد.

آزاده ارشدی‌
منبع: Newscientist

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها