‌معاون تغذیه دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: روزه‌داران باید مصرف غذا‌های آماده را در ایام ماه مبارک رمضان کنترل و محدود کنند ؛ زیرا با غذا‌های آماده نمی‌توان روزه گرفت.
کد خبر: ۱۹۹۴۸۳
دکتر نوروزی در گفتگو با ایسنا، درباره رژیم غذایی ماه مبارک رمضان که در فصل تابستان قرار گرفته، اظهار کرد: بدن در طول شبانه‌روز می‌بایست حدود 8 لیوان آب (5/2 لیتر) و یا مایعات دیگر دریافت کند تا با تصفیه بهتر کلیه‌ها، موجب سلامتی کلیه و دفع سموم بدن شود.

وی خاطرنشان کرد: مایعات فقط آب آشامیدنی را دربرنمی‌گیرد و انواع سبزی و میوه‌ها مانند هندوانه ، خربزه ، خیار و یا شیر و سوپ نیز حاوی مقادیر بسیار بالای آب هستند و می‌توانند جزو 8 لیوان آب مورد نیاز در طول روز محسوب شوند.

نوروزی با اشاره به این نکته که باید از آشامیدن آب و نوشابه‌‌های سرد در شروع افطار خودداری کرد، گفت: بهتر است از مصرف قهوه و چای پررنگ که باعث دفع آب بدن می‌شوند نیز پرهیز کرد.

وی اظهار کرد: استفاده از مواد قندی ساده نظیر قند و شکر، غذا‌های پرچرب، پرادویه، سوسیس و کالباس، غذا‌های نفاخ مانند انواع آش‌ها، زیاده‌روی در مصرف حلوا، شله‌زرد، زولبیا و بامیه از عادات نادرست غذایی است که باید در ماه مبارک رمضان از آنها پرهیز و یا مصرف آنها را محدود کرد.

نوروزی اظهار کرد: در وعده سحری، مصرف ماست توصیه می‌شود و از بین میوه‌ها و سبزی ‌ها می‌توان از سیب ، گوجه ‌فرنگی ، سبزی خوردن و هندوانه استفاده کرد زیرا به علت دارا بودن درصد بالای آب در طول روز احساس تشنگی کمتری به فرد دست خواهد داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها