گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از بهره‌برداری خط 56 اینچ پنجم سراسری انتقال گاز از امروز 9‌شهریورماه خبرداد. سیدرضا کسایی‌زاده در گفتگو با شانا با اعلام این خبر افزود: با پایان یافتن عملیات اجرایی این خط انتقال گاز 56 اینچی که در مسیری به طول 504 کیلومتر احداث شده است، گاز ترش فازهای 6، 7 و 8 میدان گازی پارس جنوبی به منظور تزریق به چاه‌های نفتی حوزه آغاجاری منتقل خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۸۸۳۴
وی با بیان این‌که عملیات اجرایی خط پنجم سراسری انتقال گاز هم اکنون به پایان رسیده است، اظهار کرد: از اوایل هفته آینده، این خط انتقال در مسیر عسلویه تا آغاجاری با گاز شیرین تغذیه و فشارسنجی خواهد شد. کسایی‌زاده تصریح کرد: پس از مرحله فشار‌سنجی گاز، به محض راه‌اندازی فاز 6 میدان گازی پارس جنوبی و انتقال گاز ترش از دریا به خشکی که بزودی انجام خواهد شد، گاز ترش این فاز به حوزه نفتی آغاجاری منتقل خواهد شد.

وی با بیان این‌که احداث این خط انتقال گاز با مشخصات ذکر‌شده برای نخستین بار انجام شده است، گفت: اجرای این طرح با هدف انتقال گازترش به منظور تزریق در میدان نفتی آغاجاری در نوع خود در جهان منحصر به فرد است.

کسایی زاده اظهار کرد: درمسیر این خط انتقال گاز، نصب و راه‌اندازی 5 واحد تاسیسات تقویت فشار پیش بینی شده است که 2 ایستگاه آن در عسلویه و 3 ایستگاه دیگر در مسیر، نصب و راه‌اندازی می‌شود.مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: هم اکنون 2 ایستگاه تقویت فشار گاز ابتدایی و انتهایی(عسلویه و سردشت) خط پنجم سراسری آماده بهره برداری است.

خط پنجم سراسری از جمله طرح‌های مهم و زیربنایی شرکت ملی گاز ایران به شمار می‌آید که عملیات اجرایی آن با اعتباری نزدیک به 2 میلیارد دلار از سال 1385 آغاز شده است.

خط لوله پنجم با گذشتن از بندرطاهری، کنگان، خورموج، اهرم، برازجان، سعد آباد، گناوه و بندر دیلم، همچنین محمود‌آباد و قلندری، در پایان به تاسیسات تزریق گاز در آغاجاری منتهی خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها