یک کامپیوتر دست دوم که اطلاعات کارت اعتباری تعدادی از مشتریان و خریداران بر روی آن ذخیره شده بود بر روی سایت حراجی eBay به قیمت 75 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۱۹۸۲۰۰

این کامپیوتر متعلق به یکی از بانک‌های انگلیسی بوده که با قدیمی شدن مدل آن، با قیمت 75 دلار در سایت حراجی eBay به فروش رسید.

به گفته سخنگوی بانک ، Royal Bank of Scotland ، چند ماه قبل RBS این دستگاه را جهت ذخیره اطلاعات گرافیکی خود در نظر گرفته بود که بعد از فروش «غیر مترقبه» دستگاه به یکی از طرف‌های سوم نهایتاً این کامپیوتر از سایت eBay سردرآورد.

به گفته این شخص بانک RBS اینک تحقیقاتی را آغاز نموده تا مشخص شود چگونه این دستگاه از یکی از محل‌های امنیتی Graphical Data جابجا شده و به محل دیگری انتقال یافته است.

با اینکه هر دو این شرکت‌ها پس از آگاهی از این اتفاق مراتب تأسف و ناراحتی خود را طی بیانیه‌های جداگانه از این ماجرا اعلام داشتند اما متخصصین امنیتی این سؤال را مطرح نمودند که چرا اطلاعات ذخیره شده بر روی دستگاه رمزنگاری نشده بودند.

Frank Schlottke متخصص امنیتی درخصوص این ماجرا می‌گوید: «به جای جست‌وجو کردن بدنبال فناوری‌های مختلفی مانند رمزنگاری با استفاده از فلش USB و یا لپ‌تاپ بهتر است بدنبال راهی برای انجام رمزنگاری فایل‌ها و پوشه‌ها در مبدآ باشیم.»

Michael Callahan نیز که نایب رئیس یکی از شرکت‌های فعال در حوزه امنیت می‌باشد در گفت‌وگو با سایت خبری vnunet گفت: «همکاری با شرکت‌های پیمانکار و طرف سوم (third party) یکی از مسائل روتین در تجارت می‌باشد اما همیشه نمی‌توانیم با عدم توجه به مسائل امنیتی، مسئولیت‌های اینچنینی را بر عهده شرکای تجاری خود بگذاریم.»

ایتنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها