پلوسی:

مردم آمریکا تاوان سیاست‌های بوش را بدهند

نانسی پلوسی سیاست بوش را شکست خورده و موجب تضعیف تحقق رویای آمریکا در جهان دانست.
کد خبر: ۱۹۷۵۸۷

به گزارش ایسنا، نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا، طی سخنانی در کنوانسیون ملی حزب دموکرات در دنور ایالت کلورادو ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های جرج بوش رییس جمهور آمریکا در جهان، این سیاست‌ها را به تضعیف اقتصاد آمریکا و تضعیف تحقق رویای این کشور در جهان منجر دانست.

وی تاکید کرد: آمریکا به رییس جمهوری احتیاج دارد که هر چه سریعتر به جنگ عراق پایان دهد.

پلوسی خاطر نشان کرد: باید رهبرانی جدید در کاخ سفید حضور یابند تا مردم آمریکا بیش از این تاوان سیاست شکست خورده‌ی دولت کنونی را ندهند.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا جنگ کشورش علیه عراق را یک فاجعه برای آمریکا دانست که به کشته شدن هزاران تن و تضعیف جایگاه آمریکا در جهان منجر شده است.

وی تاکید کرد: باید با حضور رهبران جدید در دولت آتی، در سیاست‌های خارجی واشنگتن تغییراتی ایجاد شود.

پلوسی هم چنین عنوان داشت: آمریکا همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و رهبرانی جدید هم چون باراک اوباما و معاونش جوزف بایدن در شرایط تاریخی و حساس قرار گرفته است.

وی هم چنین از هیلاری کلینتون سناتور دموکرات آمریکا، به دلیل مواضعش در حمایت از اوباما و حزب دموکرات تقدیر کرد.

جیم لیچ نماینده‌ جمهوری خواه سابق آمریکا نیز در این مراسم اظهار داشت: دولت بوش آمریکا را به فجایعی بزرگ کشانده شده که مهمترین آن جنگ علیه عراق است.

وی نیز تاکید کرد: سیاست‌های دولت کنونی آمریکا مردم این کشور را در موضع شکست قرار داده است.

لورا شوارتز معاون سابق کاخ سفید نیز خروج هر چه سریعتر نیروهای آمریکایی از عراق را خواستار شد.

وی تاکید کرد که ملت آمریکا به دلیل سیاست‌های جنگک طلبانه‌ و خسارت‌های ناشی از جنگ عراق، با مشکلات شدید اقتصادی روبرو شده‌ به طوری که بسیاری از کودکان در آمریکا از امکانات بهداشتی لازم برخوردار نیستند و بسیاری از پدران آمریکایی توانایی آن را ندارند که فرزندانشان را به دانشگاه بفرستند.

از سوی دیگر، نتایج جدیدترین نظرسنجی که توسط شبکه سی.ان.ان انجام شده، نشان می‌دهد که حمایت‌های مردمی از بوش به پایین‌ترین حد رسیده است.

بر اساس این گزارش، تنها 30 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی مذکور از بوش اعلام حمایت کرده‌اند.

این نظرسنجی هم چنین نشان می‌دهد که آمریکایی معتقدند جان مک کین نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ممکن است سیاستی متفاوت از بوش اتخاذ کند و کاهش حمایت‌ها از بوش ارتباطی به وی ندارد.

بر اساس این نظرسنجی، اکثریت آمریکایی احتمال پیروزی اوباما را در انتخابات بیشتر دانسته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها