حسن امامی رضوی معاون سلامت وزارت بهداشت با اعلام افزایش تعداد مبتلایان وبا به 96 نفر و ثابت ماندن 4 قربانی این بیماری گفت: میکروب این بیماری اواخر تابستان تا اواسط مهر با خنک شدن هوا فعال‌تر می‌شود و تا آن زمان نمی توان گفت بیماری مهار شده است.
کد خبر: ۱۹۷۳۱۱

به گزارش فارس ، معاون سلامت وزارت بهداشت امروز در حاشیه مراسم روز «بهورز» در جمع خبرنگاران افزود: آمار مبتلایان به وبا در کشور طی دو روز گذشته از 94 نفر به 96 نفر افزایش یافت و دو نفر جدید در کرج و کاشان شناسایی شدند، تعداد قربانیان این بیماری نیز همان 4 نفر است و افزایش نیافته است. حدود 4 یا 5 نفر از مبتلایان شناسایی شده این بیماری در شهر تهران بودند که البته طی روزهای اخیر نبوده است.

وی گفت: افزایش موارد وبا در کشور دیگر به صورت موردی است و خطری را که نگران بودیم یعنی افزایش ناگهانی ابتلا به این بیماری در برخی مناطق کشور بروز نکرده است اما نمی توان گفت بیماری مهار شده است به خصوص اینکه میکروب و عامل این بیماری با خنک شدن هوا تا اواسط مهر فعال‌تر می‌شود و همکاری مردم باید تا آن زمان ادامه داشته باشد.

امامی رضوی افزود: مهم ترین توصیه ما برای کنترل و پیشگیری از وبا شست و شوی دستها بعد از دستشویی است، همچنین از مصرف آبهای غیر مطمئن باید خودداری شود و سبزی و مواد خام حتماً قبل از مصرف ضدعفونی شوند.

وی گفت: در مورد دستفروشان توصیه ما به مردم این است که در هیچ فصلی از سال مواد غذایی از این افراد نخرند، با وزارت کشور نیز هماهنگ شده است که حتی اگر به علت مسئله اشتغال امکان جمع‌آوری دستفروشان نیست، اجازه فروش مواد غذایی به آنان ندهند و کالاهایی که مضر سلامت مردم نیست را عرضه کنند.

امامی رضوی  از اجرای طرح کنترل بهداشت مواد غذایی در مناطق تفریحی و پر رفت و آمد تهران با همکاری صنف اغذیه‌فروشان و نیروی انتظامی خبر داد و گفت: این طرح از شنبه شروع شده و تا آخر شهریور ادامه دارد و قرار است بعد از این مدت نیز ادامه داشته باشد، در فاز اول این طرح آموزش های لازم به اغذیه فروشان این مناطق مانند دربند و درکه داده می‌شود و در مرحله بعد بازرسی و برخورد با متخلفان انجام می‌شود.

وی افزود: بازرسی از استخرها هم از نظر کلرزنی و بهداشت محیط به صورت یک برنامه همیشگی انجام می‌شود. 
در ماه رمضان نیز به علت اینکه فروش مواد غذایی به ساعات بعد از افطار تغییر می‌کند و با توجه به رعایت نکات بهداشتی در خانه‌ها، نظارت بر اغذیه فروشی‌ها در این ساعات تشدید می‌شود و با کسانی که بدون مجوز اغذیه فروشی اقدام به فروش آش یا هر نوع مواد غذایی کنند برخورد می‌شود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها