گروه اقتصاد: وزیر انرژی و صنایع تاجیکستان با اشاره به حضور مهندسان ایرانی در پروژه‌های آب و برق این کشور، از توافق ایران و تاجیکستان برای ساخت کارخانه تولید مشترک لامپ کم‌مصرف و ترانسفورماتور در این کشور خبر داد. گل ‌شیرعلی در یک نشست خبری، ثروت تاجیکستان را آب دانست و گفت: تاجیکستان امیدوار است بتواند با استفاده از این ثروت ملی، 523 میلیارد کیلووات ساعت نیروگاه برق آبی تولید کند.
کد خبر: ۱۹۶۷۱۹
وزیر انرژی و صنایع تاجیکستان با تاکید بر لزوم تداوم همکاری‌های ایران و جمهوری تاجیکستان در زمینه‌های اقتصادی افزود: ارتقای سطح همکاری‌های 2 کشور قطعا پیشرفت‌های اقتصادی به همراه خواهد داشت، این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان کشوری توانمند و مسلط به صدور خدمات فنی و مهندسی، یکی از کشور‌های دوست تاجیکستان برای گسترش روابط به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: احداث کارخانه تولید مشترک ترانسفورماتور و لامپ ‌کم‌‌مصرف در تاجیکستان میان مقامات 2 کشور به تفاهم رسیده و قرار است پس از اجلاس شانگهای (شهریور87) مقدمات این کار فراهم شود.

به گفته وی، توان مهندسان ایرانی در زمینه احداث نیروگاه و سد سنگتوده 2 قابل تقدیر است و امید می‌رود سطح همکاری‌ها در زمینه آب و برق گسترش بیشتری یابد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها