براده ها

برگزیدگان سومین دوره داستان‌نویسی علمی، تخیلی و فانتزی‌

ایسنا: برگزیدگان سومین دوره مسابقه علمی، تخیلی و فانتزی با حضور شخصیت‌های فرهنگی وعلمی معرفی و تقدیر شدند.در بخش داستان کوتاه، بهشت گمشده نوشته محمد حاج‌زمان به عنوان اثر برگزیده معرفی شد و جایزه بخش ترجمه به فرزاد فربد به خاطر ترجمه‌های متنوع در حوزه ادبیات داستانی علمی، تخیلی و فانتزی اختصاص یافت.در بخش ناشر برتر هم نشر کتاب پنجره به عنوان ناشر برگزیده معرفی شد.
کد خبر: ۱۹۶۴۳۴

صبری با زمین چرخ می‌آید

ایسنا: زهرا صبری، نمایش زمین چرخ را از مهرماه در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌برد.

این نمایش که یکی از آثار برگزیده دوازدهمین جشنواره تئاتر عروسکی است، براساس اشعار مولانا اجرا می‌شود و محوریت آن با حکایت موسی و شبان است.

ارکستر سمفونیک اوسنابروک در تهران‌

ایسنا: ارکستر سمفونیک اوسنابروک آلمان  2 و 3 شهریور ماه در تهران می‌نوازد.معاونت امور هنری فرهنگستان هنر با همکاری ارکستر فیلارمونیک جدید تهران، میزبان اجرای قطعه یوهانس پاسیون اثر یوهان سباستین باخ به رهبری یوهانس رامه از سوی گروه کر جوانان به همراه نوازندگان منتخب ارکستر اوسنابروک و ارکستر فیلارمونیک جدید تهران خواهد بود.این برنامه از ساعت 20 در مجموعه‌ آسمان فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

بررسی‌ و تحلیل آثار نمایشگاه مشق ایثار

جام‌جم: همزمان با برپایی نمایشگاه «مشق ایثار» در موزه هنرهای معاصر فلسطین، امروز نشستی با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان هنری برای بررسی و تحلیل این آثار برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی این موزه، نمایشگاه «مشق ایثار» با آثار دو هنرمند جانباز احمد آریامنش و علی تن نزدیک به یکصد اثر خود را در قالب نقاشیخط ارائه کرده‌اند.

هفتمین دوسالانه نگارگری‌ با موضوع «سیمرغ»

فارس: هفتمین دوسالانه نگارگری ایران، اسفندماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

این دوسالانه بخش‌های تذهیب، گل و مرغ و نگارگری با موضوع «سیمرغ» منطق‌الطیر عطار را شامل می‌شود.

همچنین همایش سه روزه‌ای با موضوع خلاقیت و نوآوری در هنر نگارگری ایران در کنار برپایی این دوسالانه برگزار خواهد شد و صاحب‌نظران نگارگری به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت.

محمدعلی رجبی، محمدباقر آقامیری، عباس جمال‌پور، مجید مهرگان، حسن بلخاری و مینا صدری در ترکیب هیات داوران این دوسالانه قرار دارند، عباس جمال‌پور ریاست دوسالانه و مرتضی حیدری دبیری این دوره از دوسالانه نگارگری را به عهده دارند.

دور دوم کارگاه تار و سه‌تار طلایی‌

 فارس: داریوش طلایی برای برگزاری دور دوم کارگاه تار و سه‌تار در حال برنامه‌ریزی با فرهنگستان هنر است.
وی سال گذشته اولین کارگاه خود را در نوازندگی تار و سه‌تار برگزار کرد.

سومین جشنواره کتاب برتر؛ شهریور 

 فارس: سومین جشنواره کتاب برتر با معرفی آثار برگزیده حوزه کتاب و تصویرگری کودک و نوجوان شهریور برگزار می‌شود.این جشنواره 6 شهریور در کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود و آثار ارسال شده به این جشنواره در 3 گروه متن، تصویر و مدیریت نشر و 2 کتاب نیز در 2 بخش علمی - آموزشی و ادبی داوری شده‌اند.

انتشار اسناد اثبات حاکمیت ایران‌ بر جزایر سه‌گانه‌

فارس: مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه با انتشار کتابی، حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه را همراه با اسناد تاریخی به اثبات رسانده است.

 نام این کتاب «حاکمیت بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ در روند سیاست خارجی ایران» است که نقی طبرسا، پژوهشگر معاصر تاریخ ایران مقیم انگلیس آن را نوشته است.به نوشته پایگاه اینترنتی مرکز پژوهشی میراث مکتوب، نقی طبرسا مدتی کاردار ایران در ابوظبی بوده است و دسترسی وی به اسناد و مدارک موجود در زمینه حاکمیت بر جزایر سه‌گانه 2 کشور ایران و امارات عربی متحده سبب شده پژوهش وی جامع و آکادمیک باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها