گروه سلامت: نتایج یک مطالعه جدید نشان داد: احتمال بروز سرطان سینه در زنانی که هر روز گوشت قرمز میخورند دو برابر بیشتر از دیگران است.
به گزارش ایسنا، دانشمندان با انجام تحقیق روی 90 هزار زن دریافتند: زنانی که به میزان زیاد گوشت قرمز میخورند از نظر هورمونی آمادگی بیشتری برای ابتلا به سرطان سینه دارند.
کد خبر: ۱۹۰۳۳۹
گاردین مینویسد که به باور دانشمندان، هورمونهای ترکیبی موجود در محصولات گوشتی میتواند یکی از عوامل ارتباط سرطان سینه با مصرف گوشت قرمز باشد.
یافتههای این تحقیق که در دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا صورت گرفته، مربوط به سال 1991 تا 2003 میلادی و شامل زنان با میانگین سنی 36 سال است.
دانشمندان در این پژوهش برای پی بردن به ارتباط مصرف گوشت قرمز با سرطان سینه با تهیه پرسشنامههایی، غذا و نوشیدنیهای مصرفی زنان مورد تحقیق را جویا شدند.
در پایان پژوهش، سرطان سینه در 1021 فرد شناسایی شد که در 512 نفر از آنان علت هورمونی داشت.
محققان با تقسیم این زنان به پنج گروه که گوشت قرمز مصرف میکردند، دریافتند؛ آن دسته از زنانی که به میزان زیاد گوشت قرمز مصرف کرده بودند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه بودند. همچنین زنانی که مصرف روزانه گوشت قرمز در آنان یکونیمبرابر بیشتر از اندازه معمول است احتمال بروز سرطان سینه در آنان دو برابر بیشتر از دیگران است. یون یانگ چو، سرپرست این تحقیق، در این باره میگوید: براساس این پژوهش عوامل غذایی نقشی مهم در ابتلای زنان به سرطان سینه برعهده دارد.