jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۱۸۹۸۵   ۱۵ دی ۱۳۸۱  |  ۲۱:۱۳

وزیر راه و ترابری اعلام کرد: تصمیم شورای عالی هواپیمایی کشوری در افزایش قیمت هر ساعت صندلی پرواز در مسیرهای مختلف داخلی قانونی بوده است و اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار متوقف شدن این طرح هستند

، باید سالانه 3هزار میلیارد ریال یارانه به شرکتهای هواپیمایی پرداخت کنند. به گزارش واحد مرکزی خبر، مهندس احمد خرم در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش 50درصدی هر ساعت صندلی پرواز در مسیرهای داخلی و مخالفت این طرح با موادی از قانون برنامه سوم توسعه ، باز هم این سیاست اجرا خواهد شد، گفت : مجلس حق دارد این طرح را لغو کند؛ اما یارانه های آن را نیز باید پرداخت کند و اگر این گونه شود، قیمت هر ساعت صندلی پرواز به 135هزار ریال باز می گردد. وی افزود: اگر یارانه در ناوگان حمل ونقل هوایی حذف شود، ولیکن قیمت بلیت هر ساعت صندلی پرواز پایین نگه داشته شده و هزینه های آن پرداخت نشود، صنعت حمل ونقل هوایی کشور ورشکسته خواهد شد. خرم یادآور شد: اگر قرار است صنعت حمل ونقل هوایی کشور تعطیل شود، نمایندگان مجلس باید تکلیف وزارت راه وترابری را مشخص و اعلام کنند که آیا باید یارانه های دولتی به حمل ونقل هوایی حذف شود یا نه . مجلس هر تصمیمی در این باره بگیرد ما آن را اطاعت خواهیم کرد. وزیر راه و ترابری همچنین درباره نظر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره شوک آور بودن افزایش 50درصدی قیمت بلیت هر ساعت صندلی پرواز در مسیرهای مختلف داخلی نیز گفت : افزایش حداقل 35درصد در بلیت هواپیما به منظور حذف رقابت مضر بین شرکتهای هواپیمایی اعمال شده است . وی خاطرنشان کرد: اگر قیمت هر ساعت صندلی پرواز به 40تا 45دلار افزایش یابد، شرکتهای هواپیمایی نیز قادر خواهند شد از یک سو قسط هواپیماهای خریداری شده را بپردازند و از سوی دیگر، بهره برداری و نگهداری از ناوگان هوایی را خود انجام دهند. خرم ادامه داد : باید برای حداکثر 10درصد از مسافران حمل ونقل هوایی که دارای وضعیت خاص مالی وجسمی هستند، تخفیف در بلیت هواپیما اختصاص یابد که دستورالعمل آن نیز پس از اجرای مصوبه جاری شورای عالی هواپیمایی ابلاغ شده است . وزیر راه وترابری همچنین درباره مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشور برای حمایت از مسافران مناطق محروم در حمل ونقل هوایی گفت : معتقدیم که باید به این مناطق خدمات متناسب داده شود و بین قیمتهای بلیت هواپیما میان این مناطق و مناطق دیگر باید تفاوت وجود داشته باشد و از تعدیل قیمت برخوردار شوند.
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
پایان احتکار مسکن؟

پایان احتکار مسکن؟

نخستین مصوبه مجلس یازدهم که به‌طور مستقیم به مطالبات مردم اختصاص داشت، مربوط به مالیات بر خانه‌ های خالی (احتکار مسکن) و اصلاح قانون مالیات‌ ها در این زمینه بود.

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر