نیروهای پلیس مصر با ورود ناگهانی به دفتر شبکه العالم در قاهره و مصادره تعدادی از دوربینهای فیلمبرداری و چند دستگاه رایانه اقدام به بستن دفتر این شبکه کردند.
کد خبر: ۱۸۹۷۴۴

به گزارش فارس، "احمد السویفی" مدیر دفتر العالم در قاهره در گفتگو با روزنامه کویتی القبس گفت:نیروهای امنیتی مصر به بهانه عدم داشتن مجوز به دفتر شبکه العالم حمله کرده و تعدادی از وسایل موجود در دفتر شبکه را مصادره نمودند.

السویفی در ادامه گفت: ما مجوز کار را قبلا تحویل داده بودیم اما با عدم دریافت پاسخ کتبی ،دو سال است که طبق موافقت کلامی مقامات مصری مشغول به فعالیت هستیم اگر چه فعالیت العالم در مصر از چهار سال پیش آغاز شده بود.

وی با اشاره به اینکه فعالیتهای خبری شبکه العالم در مصر بی طرفانه و با دقت خاصی صورت می گیرد تصریح کرد: تیرگی روابط تهران و قاهره می تواند علت بسته شدن دفتر العالم باشد.

این در حالی است که مناسبات ایران و مصر به تازگی به علت ساخت فیلم "اعدام فرعون" به تیرگی گرائیده است.

در فیلم مستند با عنوان "اعدام فرعون" انورسادات به‌خاطر امضای قرار داد "کمپ دیوید" خائن معرفی شده است.
 
مصر در سال 1987 میلادی با امضای قرارداد صلح موسوم به قرارداد «کمپ دیوید» بعنوان اولین کشور اسلامی، موجودیت رژیم صهیونستی را به رسمیت شناخت.

به همین خاطر جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 ارتباط سیاسی خود را با کشور مصر قطع کرد.

در سال 1360 سروان خالد اسلامبولی و سه همرزمش به نام‌های «عطا طائل حمیده»، «عبدالحمید عبدالسلام»‌ و «حسین عباس محمد» در مراسم رژه ‌با حمله به سوی جایگاه انورسادات،‌ وی را ترور کردند. یک سال بعد خالد اسلامبولی و یارانش به دست مصر اعدام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها