سیر تا پیاز اوساسونا باشگاهی دست و دلباز

درباره باشگاه اوساسونای اسپانیا چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید این تیم جز جواد نکونام و مسعود شجاعی، چند بازیکن خارجی دیگر دارد؟ و آیا می‌دانید اوساسونا چه موقعیت‌هایی را در دوران حیات خود به دست آورده است؟
کد خبر: ۱۸۸۸۸۸

تیمی چند ملیتی

باشگاه اوساسونا در حال حاضر 10 بازیکن خارجی دارد که از 9 کشور متفاوت به این باشگاه پیوسته‌اند. ایران تنها کشوری است که بیش از یک بازیکن در اوساسونا دارد. سوئیس، جمهوری چک، اروگوئه، آرژانتین، بلغارستان، فرانسه، پرتغال، ایران و کیپ ورده(Cape Varde) این 9 کشورند. شاید نام کیپ ورده برایتان ناآشنا باشد. این کشور کوچک در شمال اقیانوس اطلس واقع شده و 4 هزار کیلومترمربع وسعت و 500 هزار نفر جمعیت دارد. مرکزش پرایا و زبان مردمش پرتغالی است. این کشور قرن‌ها مستعمره پرتغال بود، اما در سال 1975 به استقلال رسید.

تیم اوساسونا تا به حال بازیکنان خارجی زیادی داشته که موفق‌ترین آنها از کشورهای برزیل، انگلیس، هلند، مکزیک، پرتغال، صربستان و آرژانتین بوده‌اند. اوساسونا تاکنون از 21 کشور بازیکن خارجی جذب کرده است. این باشگاه پیوسته در پی بازیکنان خارجی است و در این خصوص با دست و دلبازی سرمایه‌گذاری می‌کند.

باشگاهی 88 ساله‌

باشگاه اوساسونا در سال 1920 تاسیس شد. لباس بازی‌های خانگی تیم اوساسونا پیراهن قرمز، شورت آبی و جوراب مشکی است. در بازی‌های خارج از خانه این تیم از لباس دوم خود شامل پیراهن مشکی، شورت نارنجی و جوراب آبی استفاده می‌کند. اوساسونا به استان ناوارا در منطقه باسک تعلق دارد که در شمال اسپانیا واقع شده است.

ورزشگاه باشگاه اوساسونا رینودناوارا نام و در شهر 200 هزار نفری پامپلونا قرار دارد. ورزشگاه نام خود را از پادشاهی ناواره گرفته و 19553 نفر گنجایش دارد. این ورزشگاه در سال 1967 ساخته شد.

تا نیمه نهایی جام یوفا

تیم فوتبال اوساسونا 29 فصل در لالیگا، 13 فصل در دسته دوم و 12 فصل در دسته سوم باشگاه‌های اسپانیا حضور داشته است. این تیم 4 بار در رقابت‌های جام یوفا شرکت کرده که البته توفیقی به‌دست نیاورده است. بهترین عنوانی را که تیم اوساسونا در لالیگا به دست آورده، مقام چهارمی در فصل 2006 -‌ 2005 بوده است. با این توفیق جواز حضور در مرحله انتخابی لیگ قهرمانان را به‌دست آورد. اما در مرحله سوم انتخابی مغلوب هامبورگ آلمان شد و نتوانست به مرحله گروهی این لیگ راه یابد.

تیم اوساسونا در فصل 2007 - 2006 در جام یوفا چهره‌ای پر فروغ از خود نشان داد و تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت. اوساسونا در مرحله یک چهارم نهایی بایر لورکوزن را در آلمان با 3 گل مغلوب کرد و در بازی برگشت به پیروزی یک بر صفر رسید. در مرحله نیمه نهایی در خانه خود تیم والنسیا را با یک گل مغلوب کرد. اما در بازی برگشت 2 گل خورد و حذف شد.

مربی اوساسونا خوزه آنخل زیگاندا نام دارد. این تیم در فصل قبل عنوان هفدهم را در لالیگا به‌دست آورد.

مشهورترین کسی که تا به حال مربی اوساسونا بوده، رافائل بنیتس، سرمربی کنونی لیورپول است.

جهانگیر چراتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها