سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی خبر داد:

آغاز مذاکرات سولانا و جلیلی 29 تیر ماه در ژنو

احمد خادم المله سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که «سعید جلیلی» مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران و "خاویر سولانا" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا 29 تیرماه در ژنو با یکدیگر دیدار و گفتگو خواهند کرد. وی افزود: سفر دکتر جلیلی به ژنو در پی استقبال گروه 1+5 از ادامه مذاکرات ایران با سولانا برای گفت و گو درباره مشترکات دو بسته پیشنهادی و به دعوت سولانا مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام می شود.
کد خبر: ۱۸۷۳۶۳

به گزارش ایرنا ، خادم المله گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی و خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده گروه 1+5 روز شنبه 29 تیرماه ، مذاکرات خود درباره بسته پیشنهادی را از سر خواهند گرفت.

خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا 25 خرداد ماه به همراه مدیران کل سیاسیت پنج کشور روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس به تهران سفر کرد و علاوه بر بسته پیشنهادی کشورهای گروه 1+5 ، نامه رسمی خود و وزیران خارجه شش کشور و یک نامه غیر رسمی را به مقامات جمهوری اسلامی ایران تحویل داد.

منوچهر متکی وزیر امور خارجه نیز روز جمعه 14 تیر ماه ، پاسخ نامه سولانا و شش وزیر خارجه را ارسال کرد و سپس طرفین برای ادامه مذاکرات توافق کردند.

اکثر دیپلمات های غربی در واکنش مثبت به پاسخ ایران به نامه سولانا و شش وزیر امور خارجه ، خواستار تداوم گفت و گو های سازنده بین طرفین بر اساس مشترکات دو بسته پیشنهادی شدند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها