همدان ‌- خبرنگار جام‌جم: به منظور معرفی هرچه بیشتر شخصیت علمی فرهنگی و مکتب شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا، در قالب رقابت‌های تخصصی، 100 هزار دلار جایزه به صاحبان آثار برجسته داخلی و خارجی اهدا می‌شود. این جایزه با هدف بسترسازی شناخت و انتشار آثار بوعلی‌سینا در گستره جهانی، تشویق پژوهشگران و مراکز علمی و فرهنگی برای خلق آثار برجسته، گسترش حوزه‌‌های علمی مرتبط با بوعلی‌سینا و پرداختن به موضوعات جامعه بشری، بنیاد علمی - فرهنگی بوعلی‌سینا اهدا خواهد شد.
کد خبر: ۱۸۷۳۴۸
یوسف شاه‌حسینی، رئیس بنیاد علمی  فرهنگی بوعلی‌سینا به خبرنگار جام‌جم گفت: با تصویب هیات امنای بنیاد، متشکل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ایران در یونسکو، روسای فرهنگستان‌‌های علوم و علوم پزشکی، روسای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس بنیاد و استاندار همدان، این جایزه در قالب رقابت‌های تخصصی علمی  فرهنگی و با دعوت از محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی، به آثار برتر اهدا می‌شود.

وی با اشاره به این که جوایز متعددی به صاحبان آثار اهدا می‌شود که جمع آنها به یکصد هزار دلار خواهد رسید،‌ اضافه کرد: اهدای این جایزه و در کنار آن برگزاری همایش‌های تخصصی ملی و بین‌المللی تاثیر بسزایی در افزایش تولید آثار علمی فاخر در زمینه‌های مختلف بخصوص علوم پزشکی خواهد داشت که در کنار آن شخصیت والای حکیم شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا نیز به جهانیان معرفی می‌شود.

شاه‌حسینی،‌ استانداری همدان را به عنوان پشتیبان مالی اهدای این جایزه عنوان کرد و افزود: 31 مرداد ماه و در آستانه سالروز تولد بوعلی‌سینا، همایشی یکروزه با عنوان «حکمت سینوی» با حضور دانشمندان داخلی و خارجی و در جوار آرامگاه این حکیم فرزانه برگزار می‌شود.

بنیاد علی  فرهنگی بوعلی‌سینا در سال 83 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، فعالیت خود را با هدف معرفی هرچه بیشتر آثار و شخصیت علمی  فرهنگی بوعلی‌سینا آغاز کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها