مرد جوانی که داروهای بدنسازی و قرص‌های فاسد و تقلبی را از طریق تبلیغات ماهواره به جوانان تهرانی می‌فروخت، دستگیر شد.
کد خبر: ۱۸۷۱۵۳
 به گزارش خبرنگار جام‌جم، روز 16 تیر امسال گزارش مردمی به اداره معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی تهران ارسال شد که نشان می‌داد مردی به نام پوریا با راه‌اندازی یک فروشگاه در خیابان افسریه تهران به صورت غیرقانونی قرص‌های غیرمجاز و داروهای بدنسازی فاسد و تاریخ مصرف گذشته را به فروش می‌رساند.

به دنبال این گزارش، ماموران معاونت قاچاق کالای پلیس آگاهی تهران به محل فوق عزیمت و او را در پی عملیات ضربتی شناسایی و دستگیر کردند و از فروشگاه وی، 180 کارتن قرص، آمپول و داروهای نیروزا کشف و ضبط و متهم برای ادامه تحقیقات به مرکز پلیس منتقل شد و به جرایم خود اعتراف کرد.

روز گذشته پوریا متهم برای تحقیقات قضایی به شعبه یکم بازپرسی دادسرای ویژه کالا و ارز انتقال یافت.

اعتراف به فروش داروهای غیرمجاز به ورزشکاران‌

پوریا متهم روز گذشته در اظهاراتش به بازپرس محمدزاده گفت: از یک سال پیش با راه‌اندازی فروشگاهی شروع به فروش داروهای نیروزا و بدنسازی خارجی کردم و این اقلام خارجی غیرمجاز را به مسوولان باشگاه‌های ورزشی می‌فروختم و آنها نیز آن را در میان ورزشکاران خود توزیع می‌کردند.

وی افزود: تا این که دوستم سعید، محموله دیگری را که شامل داروهای مکمل، نیروزا و آمپول‌های غیرمجاز خارجی بود، از شیراز و غرب کشور به تهران انتقال داد و نیمی از آن را به من فروخت و خواست بقیه اقلام دارویی غیرمجاز را که متعلق به وی بود، در انبار فروشگاهم نگهداری کنم و بعد به مشتریانم بفروشم که مخفیگاهم لو رفت و دستگیر شدم.

ورزشکاران مراقب باشید

بازپرس محمدزاده، رئیس شعبه یکم دادسرای ویژه کالا و ارز در خصوص این پرونده و با اشاره به نقش سودجویان با تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای در زمینه فروش داروها گفت: ورزشکاران از خرید هرگونه اقلام دارویی و انرژی‌زا جدا خودداری کنند، چرا که این داروهای غیرمجاز توسط قاچاقچیان از کشورهای اروپایی و گاه پاکستان و هندوستان وارد کشور می‌شود و مورد تایید معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت نیست و افراد سودجو این اقلام دارویی غیرمجاز را که عمدتا تاریخ مصرف آن گذشته است با مارک‌های مراکز معتبر در اختیار جوانان و ورزشکاران قرار می‌دهند و آنها را گرفتار بیماری‌های مختلف می‌کنند و علاوه بر مال آنها، جانشان را به مخاطره می‌اندازند.

بنا بر این گزارش، اقلام دارویی مکشوفه از متهم به ارزش 120‌میلیون تومان ارزیابی شده است. تحقیقات تکمیلی از متهم برای فاش شدن دیگر جرایم وی و دستگیری همدست فراری‌اش ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها