گروه اقتصاد: خزانه‌دار کل کشور، مدیریت ذخایر ارزی ایران را در اختیار بانک مرکزی دانست و تاکید کرد: این بانک سیاست جابه‌جایی موجودی و سرمایه‌گذاری‌های ارزی کشور را به صورت قوی، منسجم و با کار کارشناسی شده دقیق انجام می‌دهد. سیدابوالفضل فاطمی‌زاده در گفتگو با مهر درباره خروج دارایی‌های ایران از بانک‌های اروپایی با اشاره به این که دارایی‌های بانک مرکزی یا دارایی‌های کشور در بانک مرکزی به صورت ارزی است، تصریح کرد: اگر این ارز به صورت دلار، یورو یا دیگر ارز‌های معتبر وارد کشور یا تبدیل به طلا شود، می‌توان ریسک‌های وارد بر موجودی‌های ارزی کشور و ریسک‌هایی را که باعث تضعیف آن می‌شود، از بین برد.
کد خبر: ۱۸۲۷۲۴

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد، بانک مرکزی به اندازه نیاز مصرف داخلی کشور از طریق سیستم‌های مختلف، منابع را تبدیل به ارز یا اسکناس کرده و آن را برای مصرف و تامین نیاز مردم وارد خزانه می‌کند و بقیه آن را در حساب‌های بانکی خارج از کشور نگه می‌دارد، منتها این دارایی‌ها دائما تبدیل به سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری می‌شوند.

فاطمی‌زاده گفت: طبیعی است ایران نیز در تقابل با سیاست‌های آمریکا و متحدانش سیاست‌های متناسب را اتخاذ کند، به نحوی که موجودی و سرمایه‌گذاری‌های ارزی کشور در کشور‌های مختلف را جابه‌جا کند.

خزانه‌دار کل کشور با تاکید بر این که این روند در تمام دنیا معمول است، تصریح کرد: بانک مرکزی این سیاست را به صورت قوی، منسجم و با کار کارشناسی شده دقیق انجام می‌دهد و نگهداری ذخایر ارزی کشور را به عهده دارد و آن را مدیریت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها