فارس: قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: کوپن‌های بنزین تا پایان تیرماه اعتبار دارد. سیدرضا فاطمی درباره پایان مهلت عرضه سوخت با کوپن‌های ویژه گفت: این کوپن‌ها تا آخر تیرماه مهلت دارد و دارندگان آن می‌توانند تا پایان ماه آینده از آن استفاده کنند. وی درباره احتمال تمدید کوپن‌ها تا آخر سال گفت: تاکنون در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.
کد خبر: ۱۸۲۷۲۰

افزایش 300 مگاواتی تولید برق کشور

واحد مرکزی خبر: واحد بخار شماره 3 نیروگاه حرارتی بندرعباس دیروز وارد شبکه سراسری برق کشور شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت: با راه‌اندازی این واحد بخار، ظرفیت تولید برق این نیروگاه از 800  به 1100 مگاوات افزایش یافت.

قیصر عامری افزود: برای تعمیر این واحد که 2500 نفر مشارکت داشتند 500 میلیون تومان هزینه شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان افزود: افزایش تولید انرژی برق و کاهش آلاینده‌های هوا و آلودگی صوتی از نتایج تعمیر این واحد است.  واحد بخار شماره 3‌نیروگاه حرارتی بندرعباس یکی از 4 واحد بخار این نیروگاه است که 2 ماه پیش برای تعمیر از مدار خارج شده بود.

شناسایی 433 هزار کارگر فاقد مسکن‌

مهر: مدیر کل امور اجتماعی و سهام وزارت کار و امور اجتماعی از شناسایی 433 هزار کارگر فاقد مسکن در کشور خبر داد و گفت: در این ارتباط حدود 2029 هکتار زمین اختصاص یافته است. 

مسعود کاظم‌زاده، اختصاص 2029 هکتار زمین را مناسب ساخت 179 هزار واحد مسکونی اعلام و اظهار کرد:  237 پروژه در مرحله آماده سازی و 44 پروژه دیگر نیز در مرحله ساخت است. کاظم‌زاده مسوولیت مستقیم عملیاتی شدن تامین مسکن را برای کارگران، متوجه دستگاه‌های دیگر دانست و افزود: ما در کنار کار شناسایی، حمایت معنوی را نیز انجام می‌دهیم که آن هم در جهت حفظ و صیانت از نیروی کار است.

معافیت 17 قلم کالای تولیدی مناطق آزاد از پرداخت عوارض‌

فارس: کمیسیون تعیین ارزش افزوده کالاهای تولیدی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارزش افزوده 17 قلم کالای تولیدی این مناطق را تعیین کرد.

در جلسه‌ای که با حضور تمامی اعضای کمیسیون مذکور تشکیل شد، پرونده‌های واحدهای تولیدی و صنعتی 5 منطقه آزاد و ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت و برای 17 قلم محصولات تولیدی آنها درصد ارزش افزوده تعیین شد.

طبق ماده 35 قانون برنامه چهارم توسعه و ماده 11 قانون چگونگی اداره مناطق ویژه اقتصادی کالاهای تولیدی مناطق آزاد و ویژه به میزان درصد ارزش افزوده و قطعات و مواد اولیه داخلی به کار رفته در آنها هنگام ورود به کشور، از پرداخت هر گونه عوارض و حقوق گمرکی معاف است.

معرفی 27 واحد و 4 پیشکسوت نمونه صنعتی‌

ایرنا: رئیس کارگروه انتخاب واحدها و پیشکسوتان صنعتی نمونه  ویژه بزرگداشت روز صنعت و معدن اعلام کرد، امسال 27 واحد و 4 پیشکسوت صنعتی نمونه انتخاب و معرفی می‌شوند. 

حسین ابویی‌مهریزی افزود: از این تعداد، 10 واحد صنعتی به صنایع غیرفلزی، 5 واحد به صنایع ماشین‌سازی و نیرومحرکه، 5 واحد به صنایع نساجی و پوشاک و 7 واحد به صنایع فلزی، برق و الکترونیک مرتبط است.

وی گفت: این تعداد واحد و پیشکسوت صنعتی نمونه، ازمیان 483 واحد و بیش از 40 مدیر پیشکسوت موفق و فعال صنعتی در رشته‌های صنعتی مختلف از 30 استان کشور انتخاب شده‌اند. 

رئیس کارگروه انتخاب واحدها و پیشکسوتان صنعتی ادامه داد: از تعداد 483 واحدصنعتی مذکور 273 واحد به صنایع غیرفلزی، 73 واحد به صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه، 58 واحد به صنایع نساجی و پوشاک، 51 واحد به صنایع فلزی و 28 واحد به صنایع برق و الکترونیک اختصاص داشته است.

ابویی مهریزی همچنین خاطرنشان کرد: استان تهران با 65 واحد صنعتی، خراسان رضوی با 59 و اصفهان با 44 واحد صنعتی به ترتیب بیشترین تعداد مدارک واحدهای صنعتی را به ستاد بزرگداشت روز صنعت و معدن ارسال کرده‌اند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها