گروه جامعه: رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی اعلام کرد: از هر 100 هزار نفر در ایران، 200 نفر زندانی هستند که این آمار نسبت به میانگین آسیایی و جهانی بالاتر است. علی‌اکبر یساقی در آستانه هفته قوه قضاییه دیروز در جمع خبرنگاران گفت: از هر 100 هزار نفر در ایران 200 نفر زندانی هستند؛ در حالی که این آمار در آسیا از هر 100 هزار نفر 140 نفر و در سطح جهانی 184 نفر است. رئیس سازمان زندان‌ها با این حال از کاهش 15 درصدی ورود به زندان‌ها در سال 86 خبر داد و گفت: میانگین ورود زندانیان سابقه‌دار به زندان‌های کشور نیز در سال 86 حدود 21 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۸۱۹۴۳
وی یکی از سیاست‌های قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها را کاهش مجازات زندان و استفاده از مجازات‌های جایگزین توصیف کرد و افزود: ستاد برنامه‌ریزی برای کاهش استفاده از مجازات حبس حدود 17 ماه است که در سازمان زندان‌ها تشکیل شده است که هدف آن پیگیری اجرای سیاست کاهش استفاده از مجازات حبس است.

علی‌اکبر یساقی، رئیس سازمان زندان‌ها همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگاران به موضوع مرخصی زندانیان اشاره و تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها یک درصد از زندانیانی که به مرخصی می‌روند، مرتکب جرم در ایام مرخصی می‌شوند.

وی بیشترین جرایم زندانیان کشور را جرم موادمخدر اعلام کرد و گفت: تحقیقات و آمار نشان داده است که حدود 48 درصد از زندانیان کشور را زندانیان موادمخدر تشکیل می‌دهند و 70 درصد زندانیان نیز جویای موادمخدر هستند، ضمن این که 30 درصد آنان نیز سابقه اعتیاد دارند.

این مقام قضایی به اقدامات سازمان زندان‌ها در مقابله با اعتیاد به موادمخدر و زندانیان معتاد اشاره کرد و گفت: تعداد مراکز مجری درمان اعتیاد نگهدارنده با متادون از 40 مرکز به 110 مرکز افزایش یافته است و در حال حاضر 22 هزار نفر از معتادان تحت پوشش طرح متادون‌درمانی قرار گرفته‌اند.

وی از امضای تفاهمنامه همکاری با معاونت سلامت وزارت بهداشت به منظور کنترل بیماری‌های پرخطر از جمله ایدز در زندان‌ها خبر داد.یساقی یکی از مشکلات زندان‌های کشور را فرسودگی ساختمان ‌آنها ذکر کرد و گفت: در کشور 130 زندان فرسوده و قدیمی وجود دارد که بازسازی آنها توجه و حمایت جدی دولت را می‌طلبد. وی همچنین به تسهیلات زندان‌ها برای ادامه تحصیل مددجویان اشاره کرد و افزود: زندانیان علاقه‌مند می‌توانند از مقطع ابتدایی تا دانشگاه در زندان‌ها تحصیل کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها