همزمان با سخنرانی بوش انجام شد:

پرواز 22 هزار بالن سیاه در روز نکبت

مراسم شصتمین سالگرد اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در حالی روز پنجشنبه با نطق جورج بوش، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده در پارلمان صهیونیستی (کنست) به پایان رسید که این به اصطلاح جشن استقلال پیش از آن که به گواهی بر مشروعیت این رژیم تبدیل شود عامل در گرفتن مباحثی بر سرآینده مخاصمه اسرائیل و فلسطینیان بود.
کد خبر: ۱۷۵۱۹۸

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی که به رغم مراودات نزدیکش با دولت ایهود اولمرت، نخست‌وزیر از مشارکت در جشن شصت سالگی رژیم اشغالگر قدس سرباز زد روز پنجشنبه طی سخنانی خطاب به فلسطینیان با یادآوری شصت سال آوارگی ملت فلسطین و اتفاق‌نظر همه جناح‌های فلسطین بر حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت به موطن خود ابراز امیدواری کرد صهیونیست‌ها با دست کشیدن از سرکوبگری راه را برای اعاده آرامش به منطقه هموار کنند.

عباس در حالی در سخنان خود از سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه صهیونیست‌ها که دستیابی به حداقل مطالبات فلسطینی‌ها را ناممکن کرده است، انتقاد به عمل آورد که ساکنان غزه و کرانه باختری روز پنجشنبه با حضور در تجمعاتی، اعتراض خود به بیش از نیم قرن اشغالگری اسرائیل را به نمایش گذاشتند.

بالن‌های سیاه

شرکت‌کنندگان در این تجمعات 21 هزار  915 بالن سیاه را به تعداد روزهایی که سرزمین‌شان توسط صهیونیست‌ها غصب شده همزمان با آغاز سخنرانی بوش در کنست به هوا فرستادند.

این گروه که کلیدی بزرگ به عنوان سمبل خانه‌هایی که فلسطینیان پیش از اشغال سرزمین خود در اختیار داشتند، با خود حمل می‌کردند، در اعتراض به دهه‌ها آوارگی و نکبت، پرچم‌های امریکا به عنوان بزرگترین متحد و حامی اسرائیل را به آتش کشیدند.

روز نکبت علاوه بر سرزمین‌های فلسطین در سایر کشورها هم شاهد اعتراضاتی به عملکرد رژیم صهیونیستی بود که رسانه‌های غربی در سکوت کامل از کنار این اعتراضات گذشتند.

بیانیه جنبش حماس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز پنجشنبه مقارن با روز نکبت با صدور بیانیه‌ای به ادامه مقاومت به عنوان راهکار اسرائیل یک این جنبش تاکید کرد.

حماس در این بیانیه با تاکید بر این که این جنبش سلاح مقاومت را تا تامین حقوق ملت فلسطین حفظ خواهد کرد ساخت دیوار حایل را پیش از آن که عامل تضعیف مقاومت بداند به ایجاد قفسی برای صهیونیست تشبیه کرد که آنان را در خود محبوس ساخته است.

براساس بیانیه حماس با وجود دهه‌ها سرکوب و اشغالگری اسرائیل مقاومت سرسختانه ملت فلسطین موجب شده این رژیم و حامیانش به این نتیجه برسند که راهی جز تحقق مطالبات به حق ملت فلسطین ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها