رئیس مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن برگزاری جشن شصتمین سالگرد اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی این روز را روز عزای انسانیت نامید و گفت: کسانی که در این جشن شرکت کنند در جنایات 60 ساله اسرائیل شرکت و سهیم خواهند بود. خوب است یک بار توجه کنیم که چه اتفاقی افتاده که مسلمانان عرب فلسطینی که از صدها سال پیش و هزاران سال قبل در سرزمین شان ساکن بوده اند به دست عده دیگر که از نقاط مختلف دنیا با توطئه وارد سرزمین شان شده اند، کشته می شوند.
کد خبر: ۱۷۴۳۷۴

به گزارش مهر، دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز با اشاره به جشن شصتمین سالگرد اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی اظهار داشت: صهیونیست های غاصب سرزمین فلسطین می خواهند با اعلام این جشن بر این حکومت جعلی و نامشروع صحه بگذارند و آن را تثبیت کنند.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها با دعوت از عده ای امثال خودشان سعی کرده اند به این جشن و پایکوبی اهمیت دهند،  تصریح کرد: خوب است یک بار توجه کنیم که چه اتفاقی افتاده که مسلمانان عرب فلسطینی که از صدها سال پیش و هزاران سال قبل در سرزمین شان ساکن بوده اند به دست عده دیگر که از نقاط مختلف دنیا با توطئه وارد سرزمین شان شده اند، کشته می شوند.

رئیس مجلس همچنین پرسید: درحالی که مالکان اصلی فلسطین وصاحبان اصلی این سرزمین آواره هستند،صهیونیستها و حامیان آن ها چه چیز را می خواهند جشن بگیرند؟ جشن 60 سال ظلم و بی عدالتی، 60 سال توطئه و کشتار، 60 سال غصب و اشغال، آنچه در دیر یاسین و کپر قاسم و قانا و جاهای دیگر اتفاق افتاد و امروز در غزه هر روز شاهد آن هستیم؟

حداد عادل خاطر نشان کرد: در واقع می خواهند 60 سال آوارگی میلیون ها مردم بی گناه و بی پناه را جشن بگیرند؛ در این مدت 6 بار با مردم مسلمان و همسایگان خود جنگ کردند و این حکومت جعلی صدها کلاهک هسته ای را در این منطقه انباشته  و خطری برای صلح به شمار می رود؛ بی جهت نیست که فلسطینی ها این روز را روز نکبت نامیده اند، به واقع باید این روز را عزا گرفت. در واقع این جشن نیست، روز عزای انسانیت است، روز عزا برای صلح و حقوق بشر و آزادی است و کسانی که در این جشن شرکت کنند در جنایات 60 ساله شریک و سهیم خواهند بود.

وی افزود: آن ها که بر جنایات رژیم صهیونیستی صحه می گذارند و از آن حمایت به عمل می آورند، چگونه می خواهند جواب خون های شهدایی را بدهند که در این 60 سال از حق خود و از حق امت اسلامی دفاع کرده اند و در راه آزادی سرزمین خود به شهادت رسیده اند؟ صهیونیست ها در حالی این جشن را برگزار می کنند که مردم بی گناه فلسطین در غزه از تمام امکانات انسانی محرومند و با قطع برق و سوخت بیماران در بیمارستان ها جان می سپارند؛ آنها در کنار این مردم بی گناه جشن می گیرند و پایکوبی می کنند و در عین حال دم از حقوق بشر و آزادی دموکراسی می زنند و با دولتی که با رای اکثریت مردم فلسطین بر سر کار آمده چنین رفتاری را می کنند.

رئیس مجلس در ادامه با مقایسه وضعیت زندگی یهودیان تبعه ایران با شرایط زندگی مسلمانان در مناطقی چون اراضی اشغالی، گفت: شما مقایسه کنید رفتار این مدعیان حقوق بشر را با مردم مسلمان و صاحبان اصلی سرزمین فلسطین با وضعی که مردم یهودی در کشورهای اسلامی از جمله ایران دارند؛ ببینید هموطنان یهودی ما در چه امنیتی زندگی می کنند، آن وقت ما متهم به نقض حقوق بشر هستیم و مدعیان حقوق بشر با صاحبان اصلی سرزمین فلسطین چه رفتاری می کنند.

حداد عادل تصریح کرد: صهیونیست ها و پشتیبانان آنان می خواستند با اجرای توطئه جدید ضد حزب الله در لبنان جشن خود را کامل کنند، آنها پس از شکست مفتضحانه در جنگ 33 روزه در فکر تجدید آبروی نداشته خود بودن، اما به لطف الهی با غیرت و همت و آگاهی مردم لبنان مقاومت اسلامی و جوانان حزب الله این توطئه را ناکام گذاشتند و نه تنها از این توطئه ها، نتیجه ای نگرفتند که با فضاحت و خواری همان مختصر پایگاه هایی را هم که داشتند از دست دادند و در عرصه سیاسی و نظامی عقب نشینی کردند و به قول خودشان دستاوردهای سه ساله آنها هم بر باد رفت.

وی تاکید کرد: ما یک بار دیگر به نام ملت ایران و به نام امت اسلامی این جشن و توطئه را محکوم می کنیم و برای ملت فلسطین و امت اسلامی از آزادی سرزمین غصب شده فلسطین آرزوی پیروزی می کنیم و به غربی هایی که از این جنایات و ظلم حمایت می کنند اطمینان می دهیم که مادام که صلح و عدالت در این سرزمین برقرار نشود محال است اسرائیل بتواند در این سرزمین تثبیت شود.

رئیس مجلس در پایان سخنانش تاکید کرد که امت اسلامی هرگز از حق خود در فلسطین دست نخواهد کشید.

پس از این سخنان حداد عادل نمایندگان حاضر را در جلسه علنی امروز یکصدا شعار مرگ بر اسرائیل را فریاد زدند.

حداد عادل در بخش دیگر سخنان خود درگذشت آیت الله محمد طاهری خرم آبادی را نیز تسلیت گفت.

وی همچنین موفقیت تیم بانوان مخترع ایرانی در کسب رتبه اول مسابقات سئول را از سوی خود و فراکسیون حمایت از مخترعان مجلس و فراکسیون زنان تبریک گفت و افزود: این تیم توانست در میان 400 مخترع از 30 کشور جهان به مدال طلای سازمان مالکیت های فکری ملل متحد و مدال طلایی فدراسیون های جهانی مخترعین و مدال بهترین مخترع زن جهان و احراز رتبه اول تیمی - انفرادی دست یابد.

رئیس مجلس این موفقیت ها را نمایانگر رشد و پیشرفت زنان در جمهوری اسلامی ایرتن دانست و افزود: این همان انتظاری است که ما با توجه به تعالیم اسلامی و قرآنی و مقام زن در اسلام از زنان کشورمان داریم. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها