گروه بین‌الملل: حمله روز گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی به شمال غزه در حالی شهادت یک فلسطینی را رقم زد که ارتش صهیونیستی از نیمه شب گذشته تا جمعه تمام کرانه‌ باختری را منطقه بسته نظامی اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری سماء فلسطین، ارتش صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد بنا به فرمان ایهود باراک، وزیر جنگ تمام کرانه‌ باختری تا روز جمعه به طور کامل تحت محاصره‌ امنیتی قرار می‌گیرد. هدف از ایجاد این حصار امنیتی اتخاذ تدابیر لازم جهت برگزاری مراسم شصتمین سالگرد تاسیس اسرائیل (روز نکبت) اعلام شده است.
کد خبر: ۱۷۳۵۱۳

گفته می‌شود این تصمیم وزارت جنگ اسرائیل پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر احتمال انجام عملیات شهادت‌طلبانه گروه‌های فلسطینی در زمان برگزاری این مراسم اتخاذ شده است.

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه نیز 27 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه‌ باختری دستگیر کرده و برای انجام تحقیقات به بازداشتگاه امنیتی خود انتقال دادند.

ادامه اعتراض‌ها


یاسر عبدربه، عضو هیات مذاکره کننده‌ فلسطین در مذاکرات با رژیم صهیونیستی روز گذشته از بی‌ثباتی مواضع صهیونیست‌ها در پیگیری صلح با گروه‌های مبارز فلسطینی انتقاد کرد.

وی گفت: مقامات اسرائیلی از پیشرفت مذاکرات سخن می‌گویند در حالی که همچنان به شهرک سازی‌هایشان ادامه می‌دهند و این برای ما چیزی جز فریب سیاسی و توسعه‌ شهرک‌سازی‌ها به ارمغان نمی‌آورد.

جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای به رژیم صهیونیستی نسبت به ادامه تحریم‌ها علیه غزه و عدم بازگشایی گذرگاه‌ها هشدار داد. در این بیانیه تصریح شده اوضاع غزه در فاجعه‌آمیز ترین و بدترین شکل ممکن قرار گرفته و بیش از این نمی‌توان اجازه داد که تحریم‌ها ادامه یابد.

حماس نسبت به پیامدهای ناگوار ناشی از توقف سوخت‌رسانی به غزه بر وضعیت معیشتی ساکنان غزه هشدار داده و از همه طرف‌های ذیربط خواسته در قبال این مشکل مسوولانه‌تر عمل کنند.

تاکید هنیه بر صیانت از حقوق فلسطینیان‌


اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر برکنار شده فلسطینیان روز گذشته به محمودعباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی درباره هرگونه امتیازدهی به اسرائیلی‌ها هشدار داد هیچ مقام فلسطینی حق عقب‌نشینی از حقوق ملت فلسطین را ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هنیه تاکید کرد هیچ مقام فلسطینی حق عقب‌نشینی از حقوق ملت فلسطین بویژه در زمینه حق بازگشت آوارگان فلسطینی و مساله قدس را ندارد.  هنیه همچنین دیدارهای مکرر مقامات تشکیلات خودگردان با مقامات صهیونیستی و امریکایی و دامن زدن به برخی شایعات مبنی بر پیشرفت در زمینه مذاکرات سازش را تلاشی بیهوده توصیف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها