عمر رژیم اشغالگر قدس به 60 سال می رسد

تظاهرات گسترده اعراب در آستانه روز نکبت‌

گروه بین‌الملل: کمیته عربی ‌ بین‌المللی برپایی مراسم سالروز نکبت(علیه تشکیل رژیم صهیونیستی) از برگزاری گردهمایی‌ها‌ و فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مردمی به این مناسبت در کشورهای عربی خبر داد. به گزارش روزنامه تشرین ‌ چاپ سوریه ‌ این کمیته که روز شنبه دیداری مردمی را در اردوگاه یرموک (اردوگاه آوارگان فلسطینی درسوریه) با حضور نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطینی برپا کرد از برگزاری کنفرانسی بین‌المللی با هدف حمایت از حق بازگشت آوارگان فلسطینی در تاریخ 11 و 12 ماه می (22 و 23 اردیبهشت) در دمشق،‌ پایتخت سوریه مقارن با روزی که سازمان ملل متحد قطعنامه 194 را در راستای تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسینی صادر کرد، پرده برداشت. این کمیته‌ هم‌چنین از کشورهای عربی خواست تا در حمایت از مردم فلسطین و کمک به آنها جهت استرداد حقوق از دست رفته‌شان موضعی متحد اتخاذ کنند.
کد خبر: ۱۷۳۱۱۷

 پیام شوم سفر رایس برای ملت فلسطین‌


در همین حال ،جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز گذشته با تاکید بر این که دیدار جاری کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه امریکا از منطقه هیچ سودی برای ملت فلسطین ندارد، این دیدارها رامتضمن پیام شومی برای فلسطینیان دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فوزی برهوم، سخنگوی حماس روز گذشته در نشستی مطبوعاتی درباره سفر  رایس به منطقه و دیدارهای وی با مقام‌های رژیم اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت: ما از این گونه دیدارها و نشست‌ها استقبال نمی‌کنیم و نه تنها هیچ امیدی به آنها برای حمایت از حقوق و اصول و مبانی ثابت خویش نمی‌بندیم بلکه این دیدار و نشست‌ها همواره پیامی شوم برای ملت فلسطین دارد.

وی افزود: رایس، نوار غزه و جنبش حماس را متخاصم می‌داند و طرح امریکا برای حمایت و حفظ امنیت اشغالگران اسرائیلی را تایید می‌کند و طراح طرح ریشه کن کردن جنبش حماس و شعله ور کردن جنگ داخلی در فلسطین است.

رویکرد دوگانه رایس‌


رایس که برای پانزدهمین بار طی دو سال گذشته راهی سرزمین‌های اشغالی و فلسطین شده است ،دیروز در رام‌الله با محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطینی دیدار و گفتگو کرد.

رایس به محض ورود به سرزمین‌های اشغالی در جمع خبرنگاران از رژیم صهیونیستی خواست نیروهای امنیتی فلسطینی مستقر در کرانه باختری را هدف قرار ندهد.

وی تصریح کرد : تلاش برای تسریع مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین مستلزم بازنگری در گام‌های مناسب اسرائیل در زمینه‌ تسهیل زندگی فلسطینی‌ها ست.

وی گفت: می‌خواهم با مقامات اسرائیل در خصوص اهمیت برداشتن این موانع در رفت و آمد فلسطینی‌ها مذاکره کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها