گروه سلامت: دانشمندان سنگاپوری طی مطالعات خود در زمینه تاثیرات چای روی فعالیتهای مغزی دریافتهاند که چای برای مغز مفید است.
این دانشمندان اعلام کردند که نوشیدن حتی یک فنجان چای در روز با کاهش سرعت تحلیل رفتن سلولهای مغزی و نیز هوشیار نگه داشتن مغز تا سنین سالخوردگی برای مغز مفید است.
کد خبر: ۱۶۸۸۸۰
این مطالعات طی 4 سال صورت گرفته است. پروفسور نگ تزهپین از دپارتمان روانپزشکی دانشگاه ملی سنگاپور که در این تحقیق شرکت داشته اظهار داشت که هر نوع چای میتواند این تاثیر مثبت را داشته باشد.چای نوشیدنی ارزان و غیرسمی است که به میزان بسیار زیادی مصرف میشود.
دانشمندان این دانشگاه دریافتند که کاتچینز یک ترکیب طبیعی در چای است که از سلولهای مغزی در برابر پروتئین آسیبرسان به مغز محافظت کرده و در نتیجه توان ادراکی مغز را حفظ میکند.
گفتنی است که پروتئین آسیبرسان به مغز طی گذشت سالهای عمر افراد در مغز آنها ساخته میشود.همچنین کافئین موجود در چای برخلاف کافئین قهوه، حاوی پروتئین طبیعی موسوم به تیآنین است که اثرات جانبی معمول کافئین از قبیل افزایش فشار خون، سردردها و خستگی را خنثی میکند.