جام‌جم: رئیس نوزدهمین کنگره پزشکان متخصص داخلی اعلام کرد: بخش‌های تحقیقاتی کشور که بودجه‌های پژوهشی خود را از دولت دریافت می‌کنند، نتایج یافته‌های خود را به جای ارسال در کنگره‌های داخلی به خارج از کشور می‌فرستند که این کار موجب خلا پژوهش‌های پربار در کنگره‌ها و همایش‌های داخلی شده است. دکتر ایرج خسرونیا به مناسبت برپایی کنگره امسال پزشکان متخصص داخلی (10 تا 13 خرداد)‌ افزود: در حالی که دولت اعلام می‌کند، هر روز بر حجم مطالب پژوهش‌های ارائه شده در محافل علمی خارج کشور افزوده می‌شود، از غنا و محتوای کنگره‌های علمی داخلی به دلیل نبود حمایت از پژوهشگران مستقل کاسته می‌شود.
کد خبر: ۱۶۸۸۷۶

چین از بارش باران در روز افتتاحیه المپیک جلوگیری می‌کند

مهر: چین برای جلوگیری از بارش‌های احتمالی در روز افتتاحیه مسابقات المپیک پکن زرادخانه‌ای از راکت و هواپیماهای ویژه آماده می‌کند تا از آنها برای پراکنده کردن ابرهای باران‌زا استفاده کند.

مراسم افتتاحیه مسابقات المپیک پکن در استادیوم فوق مدرن «لانه پرنده» برگزار می‌شود و مقامات برگزارکننده از ترس خیس شدن پوشش مقامات عالی‌رتبه ورزشی و سیاسی سراسر جهان در زیر بارش‌های احتمالی، این تکنیک عجیب را انتخاب کرده‌اند.

به این ترتیب بیش از 100 نفر از کارمندان 21 ایستگاه تعیین شده در اطراف پکن وظیفه دارند تا تنها در مدت 10 دقیقه از زمان اعلام، راکت‌های حاوی ید نقره را به سوی ابرهای باران‌زای اطراف شهر پرتاب کنند تا پیش از رسیدن به پکن بارش کاملی داشته باشند.

 گفتنی است کارشناسان همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که امکان بارش باران شدید نیز 6 درصد است و از این رو طی ماه‌های گذشته محققان چینی در تلاش بوده‌اند تا راهی برای پراکنده کردن ابرهای باران‌زای احتمالی پیدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها