چین امروز دوشنبه با انتقاد از سیاست آمریکا در قبال مسائل داخلی این کشور، دخالتهای خارجی را عامل ناآرامی های اخیر در تبت برشمرد.
کد خبر: ۱۶۶۷۶۵

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از آسوشیتدپرس، چین ضمن انتقاد از پیشنهاد نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر گفتگوی پکن با دالایی لاما افزود: ما از این نماینده کنگره آمریکا می خواهیم تا به عنوان یک مقام سیاسی حس مسئولیت خود را نشان دهد و واقعیت را درک کند.

جیانگ یو سخنگوی وزرات خارجه چین گفت: پلوسی باید به واقعیت احترام بگذارد و در نگرش خود به گروه دالایی لاما رهبر ناراضیان تبت تجدید نظر کند.

وی گفت که قطعنامه کنگره آمریکا که پلوسی آن را ارائه کرده بسیار گنگ و سیاه و سفید دیدن ماجراست و از انگیزه های خارجی نشات می گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر بر موضع کشورش در قبال تبت تاکید و این بخش را جزیی از خاک چین اعلام کرد و اضافه کرد که فعالیتهای خشونت آمیز در راستای توقف بازی های المپیک پکن باید متوقف شود.

قطعنامه ای که سه شنبه از سوی نانسی پلوسی ارائه شده پس از دیدار ماه گذشته وی در شمال هند با دالایی لاما می باشد و پلوسی از جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا نیز خواسته است تا از شرکت در افتتاحیه المپیک پکن در ماه آگوست کناره گیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها