رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی ایران در زمینه ایمنی ترافیک در اجلاس مکزیک مقام سوم جهان را کسب کرد.
کد خبر: ۱۶۶۵۱۵
به گزارش  فارس، سردار محمد رویانیان امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: این کنگره جهانی با حضور 165 کشور جهان در کشور مکزیک برگزار شد و ایران بعد از کشورهای آمریکا و مکزیک موفق به کسب مقام سوم جهانی در زمینه ارتقای رفتار ترافیکی کسب شد.

رئیس پلیس راهنمایی با بیان اینکه یکی از کشورهای مدعی جهان در گزارش خود از بکارگیری 650 هزار دانش‌آموز در زمینه ارتقای ترافیک شد گفت: این در حالی است که در ایران 8 میلیون دانش‌آموز به عنوان همیار پلیس مشغول فعالیت هستند.

رویانیان گفت: ارایه مقام سوم جهانی به جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارتقای ایمنی ترافیک به دلیل هوشمندی مردم در زمینه تغییر رفتار ترافیکی است.

وی گفت: بعضی از کشورهای جهان 25 سال در زمینه لزوم بستن کمربند ایمنی فعالیت کردند و هم‌اکنون 75 درصد از مردم این کشورها از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند و این در حالی است که در کشور ما در مدت 3 سال در زمینه لزوم بستن کمربند ایمنی فعالیت شد و هم‌اکنون 75 درصد مردم از کمربند استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین سهم در کاهش حوادث و ترافیک به مردم باز می‌گردد گفت: در کشور ما در 5 سال توسعه سوم شاهد رشد میانگین سالانه 3/11 مرگ میر و رشد 20 درصدی مصدومان و مجروحان تصادفات رانندگی بودیم و این در حالی است که در سال سوم 5 ساله چهارم این رقم به 3- رسید. و این موفقیت در حالی کسب شد که از سال 83 تاکنون 35 درصد به خودروهای کشور افزوده شده و 45 میلیون نفر نیز گواهینامه رانندگی اخذ کرده‌اند. 

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سال 85 در کشور سال توقف رشد مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای بود گفت: در سال 86 در زمینه کاهش تصادفات و مرگ و میر سال موفقی بود بطوریکه در 11 ماهه 86، 4200 نفر کاهش کشته و 32 هزار نفر کاهش مجروح داشتیم و یکصد هزار تصادف نیز کاهش یافت. 

سردار رویانیان با اشاره به افزایش سفر در ایام نوروز 87 گفت: در ایام نوروز 15 درصد افزایش سفرهای خودروهای عمومی، 30 درصد افزایش سفرهای هوایی و 10 درصد افزایش مصرف بنزین را داشتیم و این در حالی است که در زمینه تصادفات در شهر و جاده از 27 اسفند تا 16 فروردین با 5/17 درصد کاهش مواجهه بوده‌ایم.

وی گفت: سال گذشته 38 هزار 141 فقره تصادف از 27 اسفند تا 16 فروردین به وقوع پیوست که این رقم امسال با 6 هزار 701 فقره کاهش 31 هزار و 440 فقره کاهش یافت.

وی با اشاره به افزایش 4/14 درصدی اعمال قانون در ایام نوروز گفت: افزایش جریمه به معنی افزایش تخلف نبود بلکه تاکتیک پلیس مبنی بر حضور در جاهای فرعی و برخورد بدون اغماض بود.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در ایام نوروز از 11 هزار 576 راننده تست سلامت در جاهای کشور گرفته شد گفت: متاسفانه بیش از 22 درصد از رانندگان ازمایش شده سالم نبوده و اعتیاد داشته و بخش کمی نیز از مشروبات الکلی استفاده کرده بودند.

وی گفت: طی این مدت 14 هزار 331 جلد گواهی‌نامه رانندگی توقیف شد و بیش از 2500 گواهینامه نیز در جاده باطل شد.

سردار رویانیان با بیان اینکه 45 درصد از تصادفات به وقوع پیوسته در نوروز را واژگونی خودرو تشکیل داده است گفت: این پدیده در ایام نوروز امسال به وقوع پیوست به طوریکه عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی‌ باعث وقوع واژگونی خودرو شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها