گروه اقتصاد: ستاد تبصره 13، لایحه رفع ممنوعیت تولید خودروهای دیزلی در کشور را تهیه و به مجلس ارائه خواهد کرد. سیدمصطفی سیدهاشمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به باشگاه خبرنگاران درباره تولید خودروهای دیزلی در کشور گفت: در صورتی که فناوری تولید این نوع محصول در کشور وجود داشته باشد و از طرفی سوخت مناسبی با درصد آلایندگی کم تولید شود، خودروهای دیزلی می‌تواند جایگزین خودروهایی با سوخت بنزین شود.
کد خبر: ۱۶۶۳۹۶
محمدباقر رجال، رئیس انجمن قطعه‌سازان نیز گفت: سوخت گازوئیل با 30 درصد آلودگی کمتر نسبت به بنزین جایگزین بسیار مناسبی می‌تواند باشد.وی با بیان این‌که میزان آلایندگی موجود در گازوئیلی که در کشور موجود است، بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: در صورت تولید گازوئیل با درصد آلایندگی کمتر، این امکان برای سازندگان خودرو و مجموعه‌های قطعات خودرو وجود دارد که خودرویی با سوخت دیزل تولید کنند.

همچنین منوچهر منطقی، مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد: اگر لایحه رفع ممنوعیت تولید خودروهای دیزلی تصویب شود، تولید این خودرو امکان پذیر خواهد بود.منطقی با اشاره به فناوری بالا برای تولید خودروی دیزلی و نیاز به گازوئیل در سطح مطلوب گفت: تا سال 1390 امکان تولید سالانه 70 میلیون لیتر گازوئیل با کیفیت مطلوب فراهم خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها