متکی از امریکا برای لغو مذاکرات بغداد توضیح خواست‌

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه با اعلام این‌که تهران هیچ درخواستی برای انجام دور بعدی گفتگوهای سه‌جانبه با عراق و امریکا ندارد، تاکید کرد: امریکا باید درباره لغو یکجانبه دور اخیر مذاکرات توضیح دهد. به گزارش مهر، منوچهر متکی و کال‌میری همتای سوئیسی‌اش پس از انجام دور نخست مذاکراتشان در تهران، با حضور در کنفرانس مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.
کد خبر: ۱۶۵۳۲۷

متکی در این نشست خبری درباره این‌که آیا همتای سوئیسی‌اش پیامی را از جانب واشنگتن برای تهران آورده است، گفت: امریکا ابتدا باید درباره علت حضور نیافتن در گفتگوهای مربوط به عراق توضیح دهد.

وی افزود: البته برخی مطالب از طریق مقامات عراقی به ما منتقل شده، ولی همان‌گونه که در آغاز این گفتگوها نیز براساس تقاضای دوستان عراقی و درخواست امریکایی‌ها انجام شد، از این پس هم بر همان اساس ادامه می‌یابد.

در این کنفرانس خبری همچنین کال‌میری، وزیر امور خارجه سوئیس با تقدیر از همکاری‌های داوطلبانه ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب طرح اقدام، بر لزوم تقویت و تداوم این همکاری‌ها با دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل تاکید کرد.

وی یادآور شد: فکر می‌کنیم ایران باید علاوه بر آژانس، مشکلاتش را با جامعه بین‌المللی نیز حل و فصل کند، چرا که در غیر این صورت با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد.

امضای قرارداد گازی 10 میلیارد دلاری با سوئیس‌


 قراداد گازی بین ایران و سوئیس روز دوشنبه در تهران امضا شد.

به گزارش فارس، این قرارداد 10 میلیارد دلاری همزمان با سفر کال میری وزیر خارجه سوئیس به ایران، در تهران بین شرکت ملی صادرات گاز ایران و شرکت سوئیسی ای.جی.ال امضا شد.

در شرایط فعلی کشور و با وجود تحریم‌های بی‌اثر بین‌المللی، امضای این قرارداد از نظر اقتصادی  اهمیت بسزایی دارد.گاز ایران از پارس جنوبی از طریق خط لوله «نوبوکو» به اروپا صادر خواهد شد و شرکت او.ام.و اتریش ریاست کنسرسیوم صادرات گاز ایران به اروپا را به عهده دارد.

وزیر امور خارجه سوئیس در تهران تاکید کرد که قرارداد خرید گاز از ایران برای آینده 2 کشور، مهم است.
میشلین کال‌میری تاکید کرد: امضای این موافقت‌نامه میان ایران و سوئیس مطابق با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای سازمان ملل درباره ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها