هدیه نوظهور آلمان به اسرائیل

گروه بین الملل: آلمان برای گرامیداشت شصتمین سالگرد تاسیس اسرائیل روز گذشته جلسه هفتگی کابینه خود را به جای برلین در بیت المقدس تشکیل داد. به گزارش روزنامه انگلیسی تایمز، علاوه بر این آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان امروز در اقدامی سنت شکنانه به عنوان اولین نخست وزیر خارجی در نشست کنست (پارلمان اسرائیل ) سخنرانی خواهد کرد. او این نطق را به آلمانی ادا می کند، زبانی که هنوز شنیدن آن لرزه بر اندام بازماندگان بازداشتگاه های آلمان در جنگ جهانی دوم می اندازد.
کد خبر: ۱۶۵۳۰۱

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان و یکی از هشت وزیر کابینه آلمان که به اسرائیل رفته اند، دیروز طی اظهاراتی گفت : این یک هدیه تولد ویژه برای اسرائیل و آغاز فصلی جدید در روابط دو طرف است . وی افزود: پیوند ما با اسرائیل به هیچ کشور دیگری شباهت ندارد.

آلمان و اسرائیل روابط خود را به روشی به پیش می برند که آشکارا برلین را به عنوان شریک نخست اسرائیل در اروپا جلوه گر می سازد. ایهود اولمرت ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز شخصا برای استقبال از مرکل به فرودگاه بن گوریون رفت و این کاری است که در گذشته فقط برای جورج بوش ، رئیس جمهور امریکا انجام داده است . به ابتکار اولمرت مقررات پارلمانی تغییر داده شده تا مرکل بتواند در جلسه کنست سخنرانی کند چون تاکنون فقط روسای کشورها در حضور کلیه اعضای پارلمان اسرائیل سخنرانی کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها