رئیس پلیس آگاهی تهران در گفتگو با «جام جم»:

مقابله با قاچاق کالا و باندهای مجرمانه شدت می‌گیرد

گروه حوادث: رئیس پلیس آگاهی تهران با تاکید بر استمرار طرح مقابله با سارقان، از کشف چندین محموله بزرگ کالای قاچاق از سوی ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی تهران خبر داد. به گزارش «جام‌جم»، سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به این موضوع گفت: در پی مقابله جدی با قاچاقچیان کالا که لطمات بسیار جدی بر پیکره اقتصاد کشور وارد می‌کنند ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی براساس گزارش‌های مردمی، از تخلیه یک محموله قاچاق کالا در یکی از انبارهای جنوب تهران اطلاع پیدا کردند و پس از هماهنگی با دستگاه قضایی وارد محل شدند.
کد خبر: ۱۶۵۰۷۳

ماموران در این انبار علاوه بر دستگیری 2 متهم، بیش از 1500 دستگاه گوشی تلفن همراه، 18 کارتن لوازم جانبی، 837 دستگاه ریسیور ماهواره و 2200 عدد ال.ان.بی را که به طرز ماهرانه‌ای پس از جاسازی در کامیون‌ها به این محل منتقل شده بود، کشف و ضبط کردند که برای دو متهم این پرونده 2 میلیارد تومان قرار صادر شده است.

انبارهای قاچاق شناسایی می‌شود


رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: در چند روز گذشته تعداد دیگری از این انبارها با گزارش‌های مردمی شناسایی و مقادیر قابل توجهی کالا شامل انواع پارچه، لباس، کفش، وسایل برقی، لامپ‌های کم‌مصرف، ادویه، دارو و لوازم بهداشتی و آرایشی کشف و ضبط شده است.

محمدیان افزود: بررسی‌های اولیه حاکی است، برخی از لوازم بهداشتی  آرایشی عمدتا تاریخ مصرف گذشته و تقلبی هستند که برای فروش از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای نیز تبلیغ می‌شد.

وی ادامه داد: پلیس آگاهی توفیقات خود را مدیون و مرهون مردم خوب کشورمان می‌داند و قطعا همکاری آنها  می‌تواند مانع گسترش قاچاق در کشور باشد و کسانی که با پلیس همکاری می‌کنند، مطمئن باشند که نام آنها  محفوظ بوده و با کشف کالاهای قاچاق، سهمی به عنوان پاداش به ارزش کالا پرداخت خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی در ادامه از تعامل خوب مسوولان قضایی قدردانی کرد و گفت: این تعامل نقطه‌عطفی در پلیس آگاهی است و به سهم خویش به عنوان یک سرباز انتظامی از مسوولان قوه‌قضاییه و بویژه سرپرست محترم دادسرای ناحیه 24، آقای صابری زفرقندی تشکر و قدردانی می‌کنم که با احکام قاطع خود سعی در ریشه‌کن کردن قاچاق کالا دارند.

استمرار طرح امنیت اجتماعی‌


سرهنگ محمدیان در ادامه با تاکید بر استمرار طرح مقابله با سارقان که لایه دیگری از طرح امنیت اجتماعی است، اشاره کرد و گفت: با دستگیری این سارقان شاهد کاهش سرقت‌ها از جمله کیف‌قاپی به میزان 54 درصد بودیم. وی افزود: اعترافات سارقان دستگیر شده موجب شد تا تعداد دیگری از این مجرمان که مخفی شده بودند، یکی پس از دیگری شناسایی و دستگیر شوند و در این ارتباط سارقان دستگیر شده به بیش از 1500 فقره سرقت از شهروندان اعتراف کرده‌اند و تلاش برای شناسایی مالباختگان آغاز شده است.

وی افزود: برای نمونه یکی از این سارقان که روز گذشته دستگیر شد مورد تحقیق کارآگاهان قرار گرفت و در بازرسی از منزل وی 64 عدد کیف زنانه و مردانه و یکصد عدد ساعت مچی زنانه و مردانه از وی کشف و ضبط شد که این متهم تاکنون به 140 فقره سرقت در غرب تهران اعتراف کرده است.

سرهنگ محمدیان تاکید کرد: در طول تعطیلات نوروزی پلیس آگاهی با اقتدار و توانمندی مضاعف سارقان حرفه‌ای را تحت کنترل قرار می‌دهد و در ایجاد امنیت بیشتر برای شهروندان سعی مضاعف خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها