رییس اتحادیه چایکاران شمال:

قـیـمـت‌هـای تـضـمـیـنـی بــرگ سـبـز چــای تـغـیـیـر مـی‌کـنـد

رییس اتحادیه چایکاران شمال از تغییر قیمت‌های تضمینی چای خبر داد و گفت:‌ قطعی شدن قیمت‌های جدیدی که برای برگ سبز چای در نظر گرفته شده برای چایکارانی که تمام انگیزه و امید خود را از دست داده بودند بسیار شادی‌آور است.
کد خبر: ۱۶۴۷۵۸

ایرج هوسمی در گفتگو با ایسنا گفت: در تجدیدنظر قیمت‌های تضمینی، نرخ برگ سبز چای درجه یک و درجه دو به ترتیب 450 و 305 تومان در هر کیلو در نظر گرفته شده است که هر چند این قیمت‌ها نیز ایده‌آل کشاورزان نیست ولی در مقایسه قیمت‌هایی که شورای عالی اقتصاد تصویب کرده بسیار متفاوت است و چایکاران را از یاس و ناامیدی که در گذشته بوجود آورده بود خارج می‌کند.

هوسمی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ تسهیلاتی حتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای به‌زراعی باغ‌های چای پرداخت نشده است، گفت: برای پرداخت این تسهیلات بسیار دیر شده که این اتفاق و بی‌نظمی در توزیع کود در سال گذشته هیچ روزنه امیدی را برای چایکاران باقی نگذاشته بود.

رییس اتحادیه چایکاران شمال یادآور شد: با تثبیت قیمت‌هایی که در تجدیدنظر قیمت‌های تضمینی برگ سبز چای در نظر گرفته شده، کشاورزان امیدوار می‌شوند که برنامه دولت در جهت حمایت از چایکاران است و همین امر باعث تولید چای باکیفیت‌تری از سوی آنان برای مصرف داخل می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: تا زمانی که چای ایرانی وارد بازار داخل نشده و مصرف نشود و جایگاه خود را پیدا نکند امکان اینکه اتفاق شگرفی در باغ‌های چای به وجود آید فوق‌العاده ضعیف است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها