تونل انتقال آب از سرشاخه های دز به قم رود افتتاح شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت:قطعه سوم و چهارم طرح بزرگ تونل انتقال آب از سرشاخه های دز به قم رود امروز یکشنبه افتتاح شد.
کد خبر: ۱۶۴۷۵۳
به گزارش  فارس ، محمد مقدوری با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود:طرح انتقال آب از سرشاخه های دز به قم رود مرحله اول با هدف انتقال 120 میلیون متر مکعب آب به شهرهای گلپایگان (80 میلیون متر مکعب آب )،خمین ،محلات و شهر قم (20 میلیون متر مکعب)و 20 میلیون متر مکعب باقیمانده برای بخش صنعت و سایر مصارف از جمله تامین آب روستاها پیش بینی شده بود. 

او ادامه داد:طول خط انتقال این تونل در کل 25 کیلومتر است که به سه بخش اصلی تونل،آبگیرها ،سد کوچری در منطقه گلپایگان و خطوط آبرسانی از سد تا شهر قم خواهد بود.

مقدوری گفت:در فاز دوم این طرح نیز قرار است تا تامین آب مورد نظر از 120 میلیون متر مکعب به 180 میلیون متر مکعب افزایش یابد. 

او اظهار داشت:این سد متاسفانه تاکنون کار اجرایی را شروع نکرده و تنها بخشی از کارهای استملاک را انجام داده است. 

او تاکید کرد: مشکلی که آب منطقه ای تهران در این طرح با آن مواجه بود عدم تامین اعتبار است که قرار بود از منابع داخلی و از محل صندوق ذخیره ارزی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه میزان اعتبار اختصاص یافته 58 میلیون یورو است ادامه داد: شورای اقتصاد و دولت از این طرح حمایت کرده بودند اما علیرغم این حمایت این کار از طریق بانک مرکزی تامین اعتبار نشده و 58 میلیون یورو برای طرح یاد شده تامین نشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها