700 میلیون دلار سهم ایران از تجارت فرش

تبریز - خبرنگار جام جم: از کل یک میلیارد دلار ارزش تجاری فرش در جهان تقریبا 600تا 700میلیون دلار آن سهم ایران است. سلیمان اسکندرزاده ، مدیر شرکت سهامی فرش ایران منطقه آذربایجان در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر گفت : در 9ماهه سال جاری صادرات فرش از نظر وزن 8300هزار تن به ارزش 296میلیون دلار بوده که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزنی 21درصد و از نظر ارزش ریالی 5/6 درصد کاهش نشان می دهد.
کد خبر: ۱۶۴۶۲۲

وی برابری ارزش دلار در سطح جهان ، کاهش کیفیت فرش ، رنگ بندی ، مواد اولیه ، تکراری بودن طرح و رنگ و کم توجهی به سلیقه مشتریان و نبود تبلیغات را از عمده ترین عوامل کاهش صادرات فرش ایران اعلام کرد.

وی افزود: خوشبختانه صادرات فرش در منطقه آذربایجان در 9ماهه سال جاری از نظر وزن 3333تن به ارزش 111میلیون دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 8/4 درصد و از نظر ارزش ریالی 9/1 درصد رشد را نشان می دهد.

اسکندرزاده حذف تدریجی بی هدف بافی و جایگزینی اصل سفارش پذیری در تولید، تعویض فرش دستباف با کهنه ، همچنین طرح تعویض فرش ماشین با فرش دستباف را از جمله اقدامات شرکت سهامی فرش ایران اعلام کرد.

وی افزود: تولید و نصب بزرگترین فرش دستباف در مسجد شیخ زاید در ابوظبی به مساحت 6000متر مربع ، مراسم رونمایی از بزرگترین فرش دستباف در مصلای بزرگ تهران در مردادماه ، طرح بافت گبه از روی نقاشی کودکان ، برگزاری جشنواره هنری باغ گره در 7استان کشور به صورت همزمان در جهت تجلیل و قدردانی از طراحان پیشکسوت و معرفی طرح و نقش های طراحان جوان از دیگر اقدامات و برنامه های شرکت سهامی فرش ایران بود که طی سال جاری به اجرا درآمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها