با 2 روز تاخیر صورت می‌گیرد

آغاز عرضه بنزین آزاد از دوشنبه آینده‌

گروه اقتصاد: رئیس ستاد تبصره 13 گفت: نرخ بنزین آزاد روز دوشنبه هفته آینده اعلام می‌شود. به گزارش ایرنا، سیدمهدی هاشمی دیروز به خبرنگاران گفت: تلاش می‌شود بنزین آزاد با کمترین قیمت ممکن اعلام شود. وی با بیان این‌که هم‌اکنون برخی جایگاه‌های سوخت، آمادگی عرضه سوخت آزاد را ندارند، گفت: کارشناسان فنی در تلاش برای ایجاد امکانات و آمادگی جایگاه‌ها به منظور عرضه سوخت آزاد تا دوشنبه هفته آینده هستند.
کد خبر: ۱۶۴۵۸۴
به گفته وی، اصل عرضه بنزین آزاد به تصویب رسیده و عرضه خواهد شد، ولی این‌که روش آن چگونه باشد، به زمان نیاز دارد. رئیس ستاد تبصره 13 گفت: طرح عرضه بنزین آزاد به صورت آزمایشی به مدت یک ماه اجرا می‌شود و پس از پایان این دوره، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

هاشمی قبلا از عرضه بنزین آزاد در 25 اسفندماه (روز شنبه) خبر داده بود که به این ترتیب این فرآیند با 2 روز تاخیر آغاز خواهد شد. هاشمی همچنین به تمدید زمان خرید نقدی خودروهای فرسوده تا 20 فروردین سال 87 اشاره کرد و گفت: این طرح قرار بود تا 20 اسفند جاری ادامه داشته باشد که تمدید شد.

وی با تاکید بر اقدام مالکان برای بیمه کردن خودروها، گفت: از اردیبهشت سال آینده به کسانی که خودروی خود را بیمه نکرده باشند، سهمیه سوخت اختصاص نمی‌یابد. رئیس ستاد تبصره 13 در خصوص بازبینی خودروها گفت: خودروهایی که تردد می‌کنند، سال آینده بار دیگر مورد بازبینی و معاینه قرار می‌گیرند و فعلا برای جلوگیری از ازدحام در مراکز معاینه فنی، محدودیت خاصی در طبقه‌بندی خودروها اعلام نمی‌شود.

وی از مالکان خودروها خواست به مرور به مراکز معاینه خودرو مراجعه کنند تا در آینده برنامه زمانبندی اعلام شود.
رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور همچنین از تصویب طرح جامع قطار شهری کرج با 5 خط در جلسه دیروز  شورای یاد شده خبر داد.

هاشمی گفت: علاوه بر 24/8 کیلومتری از قطار شهری کرج که قبلا در شورا به تصویب رسیده بود، خط میدان شهید سلطانی به طول 14/3 کیلومتر از جنوب شرقی شهر کرج به سمت شمال شرق و از شمال شرقی به سمت شمال غرب (باغستان) کرج به صورت قطار هوایی تصویب شد. رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک با بیان این که برخی تلاش می‌کنند مردم تهران را از قطار هوایی محروم کنند، گفت: تلاش می‌کنیم تهران به عنوان بزرگترین کلانشهر کشور در اولویت استفاده از قطار هوایی قرار گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها