انگلیس پناهندگان عراقی را اخراج می‌کند

در حالی که در چهار روز گذشته بیش از 78 نفر در خشونت‌های عراق کشته شده‌اند دولت انگلیس به بیش از 1400 عراقی
کد خبر: ۱۶۴۴۳۶

که سال‌ها است برای پناهندگی در این کشور تلاش می‌کنند، دستور داده است به عراق بازگردند چون اوضاع عراق آرام و امن شده است.

به گزارش گاردین ، وزارت کشور انگلیس به این عراقی‌ها اطلاع داده اگر تعهدنامه‌ای را امضا نکنند که داوطلبانه خواهان بازگشت به عراق هستند، از اقامتگاه خود در انگلیس بیرون رانده شده و از کمک‌های دولت انگلیس محروم خواهند شد. آنان همچنین باید سندی را امضا کنند که دولت انگلیس نسبت به آنچه که ممکن است در عراق بر سر خود آنان یا خانواده‌هایشان بیاید مسوولیتی ندارد.

نهاد مسوول پناهندگان و آوارگان سازمان ملل اعلام کرده است بازگشت به مرکز، جنوب، و برای بعضی از پناهندگان شمال عراق، به دلیل ادامه مناقشات امن نیست و بازگشت به این مناطق را توصیه نمی‌کند.

شورای آوارگان اعلام کرد این تصمیم دولت انگلیس نمونه‌ای حیرت‌آور و لرزاننده از سیاست دولت انگلیس برای استفاده از فقر به عنوان عامل ارعاب پناهندگان برای بازگشت است.

اگرچه دولت انگلیس از سال 2005 بارها سعی کرده پناهندگان عراقی را به اربیل در شمال عراق بفرستد اما به دلیل ناامنی بغداد یا بصره آنان را به رفتن به این مناطق تشویق نکرده است.

این 1400 عراقی که پیش از سال 2005 به انگلیس رفتند دولت انگلیس هرگز حاضر به اعطای پناهندگی به آنان نشد و آنان به دلیل ترس از بازگشت به عراق با فقر و دشواری و امکانات ناچیز دولتی در انگلیس زندگی کرده‌اند.

 


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها