وعده وزیر صنایع و معادن :

رشد قیمت خودرو با عرضه بیشتر مهار می‌شود

گروه اقتصاد: وزیر صنایع و معادن اعلام کرد: با عرضه بیشتر خودرو، قیمت آن را در بازارهای غیررسمی مهار و تثبیت می‌کنیم. به گزارش ایرنا، علی‌اکبر محرابیان در خصوص افزایش قیمت خودرو در بازارهای غیررسمی به خبرنگاران گفت: در روزهای پایانی سال چون تقاضای خرید خودرو بیشتر می‌شود، به صورت سنتی ممکن است شاهد افزایش قیمت به صورت مقطعی باشیم؛ اما با عرضه بیشتر، قیمت‌ها به سطح رسمی خود در بازار بازمی‌گردد. وی در حاشیه مراسم آغاز طرح امداد مشترک نوروزی اظهار کرد: بعضی از خودروسازان که امسال نرخ فروش خودروی آنها در بازارهای غیررسمی افزایش زیادی داشت، با اتخاذ تدابیر مناسب موفق شدند قیمت‌ها را به سطح مطلوبی برگردانند. محرابیان با بیان این‌که قیمت خودرو در طول 5‌تا 6 سال گذشته ثبات نسبی داشته است، افزود: با وجود این‌که طی این سال‌ها شاهد افزایش قیمت مواد اولیه خودرو بودیم؛ اما قیمت خودرو ثابت ماند و خودروسازان سعی دارند با بهره‌وری و تولید بیشتر، اختلاف حساب ناشی از ثبات قیمت‌ها را جبران کنند.
کد خبر: ۱۶۳۹۵۹

وی تصریح کرد: کنترل قیمت و قیمت‌گذاری خودرو در کشور لازم است.

اظهارات وزیر صنایع و معادن در حالی مطرح می‌شود که از اول اسفندماه جاری قیمت انواع خودرو در بازار به نحو کم‌سابقه‌ای افزایش یافته است و فعالان بازار اصلی‌ترین علت این افزایش را کمبود عرضه خودرو توسط تولیدکنندگان داخلی می‌دانند و معتقدند در شرایط حاضر حتی اگر افراد حاضر به پرداخت قیمت بالای خودرو باشند، باز هم خودروی مورد نظر آنها  به سختی قابل تهیه است.

محرابیان همچنین در مورد خروج پودر شوینده از سبد حمایتی دولت گفت: تصمیم‌گیری در این مورد به عهده هیات دولت است و این موضوع در هیات دولت مطرح شده و در حال بررسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها