موافقت مخالفان مشرف با تشکیل دولت وحدت ملی

حزب مردم پاکستان و حزب مسلم‌لیگ شاخه نواز که در انتخابات 29 بهمن پاکستان به پیروزی رسیدند امروز در نشستی با تشکیل دولت وحدت ملی که گفته می‌شود آینده سیاسی پرویز مشرف ، رئیس‌جمهور این کشور را به خطر می‌اندازد، موافقت کردند.
کد خبر: ۱۶۳۵۵۰
به گزارش فارس ، هفته‌نامه "ساندی‌تایمز" در شماره امروز خود با انتشار خبر توافق "علی آصف زرداری" و "نواز شریف" رهبران احزاب مخالف "پرویز مشرف" تأکید کرد با این توافق آینده سیاسی او در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

به گزارش این هفته‌نامه انگلیسی "آصف علی زرداری" که پس از ترور "بی‌نظیر بوتو" همسرش و رهبر سابق حزب مردم، سرپرستی این حزب را به عهده گرفت امروز با "نواز شریف" به توافق دست یافت تا دولت وحدت ملی تشکیل دهند.

انتظار می‌رود دولت مذکور ظرف مدت 10 روز آینده یعنی هنگامی که پارلمان پاکستان یا همان شورای ملی برای نخستین بار پس از انتخابات تشکیل جلسه می‌دهد، تشکیل شود.

ساندی‌تایمز در ادامه می‌افزاید، دستور کار اصلی دولت جدید تغییر قانون اساسی به‌گونه‌ای است که قدرت انحلال پارلمان و کابینه را از رئیس‌جمهور سلب کند.

به باور ناظران سیاسی تأثیر این اقدام، کاهش قدرت‌های اجرایی مشرف و در عمل تبدیل وی به یک رئیس‌جمهور بی‌‌اثر است.

این نشریه انگلیسی تصریح می‌کند توافق امروز، دریچه چشم‌انداز واقعی دموکراسی را که در حال احیاست برای مردم پاکستان گشود.

بر اساس نظر تحلیلگران قدرت هم‌اکنون به سوی پارلمان تغییر مسیر خواهد داد و مشرف هیچ اقدامی در این باره نمی‌تواند انجام دهد.

ساندی‌تایمز در پایان می‌افزاید ارتش پاکستان نیز اعلام کرده است که از دولت منتخب حمایت خواهد کرد و طرفدار یک گروه خاص نخواهد بود.

به این ترتیب با توجه به عدم حمایت ارتش از پرویز مشرف، او عملا پشتیبان واقعی نخواهد داشت و قدرت وی روز به روز کمتر خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها