امواج‌ مغزی‌ جانشین‌ دستها‌ می‌شوند

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که ممکن است روزی بتوانید بدون استفاده از دست‌هایتان و تنها از طریق فکر کردن و ارسال علائم مغزی برنده بازی‌های رایانه‌ای باشید؟
کد خبر: ۱۶۳۴۸۰

محققان به فناوری جدیدی دست یافته‌اند که فرد به کمک آن می‌تواند از طریق گوشی‌های مخصوصی که برای دریافت پیام‌های عصبی در‌نظر گرفته شده است، بدون کمک گرفتن از دست‌ها، بازی‌های ویدئویی را انجام دهد. در این گوشی‌ها، حسگر‌هایی وجود دارند که می‌توانند با خواندن علائم الکتریکی در اطراف مغز، از افکاری که در ضمیر خودآگاه و همچنین احساساتی که در ضمیر ناخودآگاه شما وجود دارند، آگاه شوند.

این محققان اعلام کرده‌‌اند تا پایان سال جاری این گوشی‌ها به قیمت 299 دلار به بازار عرضه خواهد شد. جالب است بدانید که حسگرهای طراحی شده در این گوشی‌ها حتی می‌توانند از احساسات و عواطفی مانند خشم، عصبانیت و هیجان نیز مطلع شده و یا حالت چهره و یا رفتارهای شناختی فرد را تشخیص دهند. از این گوشی‌ها می‌توان برای انجام بازی‌های رایانه‌ای نیز استفاده کرد. کاربران به کمک این وسیله می‌توانند با دسترسی به ورودی‌های آنلاین بازی‌های رایانه‌ای مورد نظر خود را از طریق شبکه‌های اینترنتی دانلود کنند و یا حتی از آن برای انتقال داده‌هایی مانند عکس یا موسیقی از یک سیستم به سیستم رایانه‌ای دیگری که در جای دیگر وجود دارد استفاده کنند.

این گروه قصد دارند با همکاری شرکت I B M، به کاربردهای دیگری فراتر از انجام بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای به کمک این فناوری جدید دست یابند. این ابزار در حقیقت نوعی رابط مغزی میان رایانه و انسان است که نه تنها برای انجام بازی، بلکه برای استفاده از رایانه توسط کاربران نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: AP

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها