در برزیل رخ داد؛

قبولی پسربچه 8 ساله در آزمون ورودی دانشکده حقوق

قبولی یک پسر 8 ساله در آزمون ورودی یک دانشکده حقوق در برزیل، حقوقدانان این کشور را متعجب کرده است.
کد خبر: ۱۶۳۴۱۸
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از گاردین، کانون وکلای برزیل هشدار داده که این دستاورد «خوائو ویکتور پورتلینیا» می‌تواند هشداری به دانشکده‌های حقوق برزیل در مورد پایین بودن استانداردهای آنها باشد.

«میگوئل آنگلو کانکادو» رئیس کانون گفت:" اگر این موضوع واقعاٌ صحت داشته باشد آنگاه وزارت آموزش و پرورش باید سریعاً مداخله کرده و در این مورد تحقیق کند."

«خوائو ویکتور» هم اکنون در حال تحصیل در کلاس پنجم و 2 سال بالاتر از سن معمولی برای کلاس پنجمیها در برزیل است اما مادرش معتقد است که فرزندش یک نابغه نیست و می‌گوید:" او یک پسر عادی است اما علاقه بسیار زیادی به مطالعه دارد. اما به موقع به تفریحات دیگر هم می‌پردازد و با دوستانش هم رابطه زیادی دارد."

دانشگاه «پائولیستا» که یک دانشگاه خصوصی است اعلام کرده که این پسر بچه به این علت که مدرک فارغ التحصیلی دبیرستان را ندارد نمی‌تواند وارد دانشگاه شود.

«خوائو» در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی برزیلی گفت:" رؤیای من این است که روزی یک قاضی فدرال شوم بنابراین تصمیم گرفتم یک بار امتحان بدهم و ببینم چطور می توانم این کار را بکنم. آسان بود. من پیش از امتحان یک هفته مطالعه کرده بودم."

در برزیل معمولا آزمون ورودی دانشگاههای خصوصی آسان تر از آزمون دانشگاههای دولتی است. مقامات دانشگاه از انتشار آمار مربوط به افراد قبول و رد شده در آزمون خودداری کردند.

سیستم حقوقی برزیل در واقع نسخه‌ای از سیستم حقوقی پرتغال و در رده سیستمهای حقوقی «رومن-ژرمن» است اما اصلاحاتی نیز در آن برای نزدیک شدن به سیستم «کامن‌لا» انجام شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها