شاهد کاپور خیلی اتفاقی پایش به دنیای سینما باز شد

انتظار بیشتری از ما داشتند

شاهد کاپور، 25 فوریه سال 1981 در شهر بمبئی هند به دنیا آمد. پدرش پانکاج کاپور بازیگر تحسین شده سینمای هند و مادرش نبلیما عظیم از بازیگران قدیمی است. 3 ساله بود که والدینش از هم جدا شدند و او با مادرش زندگی کرد. در 18 سالگی خیلی اتفاقی در یک آگهی تلویزیونی در کنار شاهرخ‌خان، کاجول و رانی موکرجی قرار گرفت. بعد از حضور کوتاه مدت در چند فیلم سینمایی، نقش اول فیلم کم خرج اما پرفروش «عشق» (2003) را بازی کرد. تا به حال در یازده فیلم بازی کرده که سه تای آن «شهر چینی 34»، «ویواه» (هر دو 2006) و «وقتی ملاقات کردیم» (2007) پرفروش بوده است. شاهد کاپور برای سال جدید میلادی دو فیلم «میلنگه میلنگه» و «لاکی چارم» را آماده نمایش می‌کند.
کد خبر: ۱۶۳۱۲۴

فکر می‌کنید «وقتی ملاقات کردیم» نام خیلی خوبی برای یک فیلم هندی است؟

اسم قشنگی نیست؟ ایده داشتن نامی که بخشی از آن انگلیسی و بخش دیگرش هندی باشد، متعلق به پدرم بود. او عقیده داشت این نام، انبوه تماشاگران را در مولتی پلکس‌ها و سینماهای معمولی را جذب فیلم می‌کند.

شما و کارینا کاپور قبل از این فیلم،‌ در 3 کار دیگر هم با یکدیگر همبازی بودید. از چهارمین همکاری مشترک خود چه انتظاراتی داشتید؟

بله. «فدا»، «شهر چینی 36» و «چوپ چوپ که» در ژانرهای متفاوتی بودند و به لایه‌های دیگری جز رومانتیک نظر داشتند. احساس خودم این است که تماشاگران انتظار چیز بیشتر و کار دیگری را از ما داشتند. این اولین بار است که ما در یک کمدی رومانتیک با یکدیگر کار می‌کنیم.

همین نکته مرا هیجان‌زده می‌کند و باعث شد تا بی‌صبرانه منتظر اکران عمومی آن باشم. خودم وقتی ملاقات کردیم را یکی از بهترین فیلم‌هایم می‌دانم و به آن افتخار می‌کنم.

نگران آن نبودید که کمدی رومانتیک‌ترین فیلمتان در زمانی اکران عمومی شده که نامزدی شما با کارینا کاپور به هم خورده است؟

رسانه‌های گروهی چیزهای زیادی درباره به هم خوردن نامزدی ما نوشتند و این مساله باعث ناراحتی و آزردگی خاطر من و خانواده‌ام شد. حقیقتش را بخواهید، دیگر نمی‌خواهم درباره این مساله هیچ صحبتی کنم.

برخی شایع کردند اخبار جدایی شما دروغ است و این مساله بخشی از تبلیغات فیلم مشترک شما بوده است.

فقط یک فیلمنامه خوب می‌تواند باعث موفقیت فیلم شود و تماشاچی بجز این مساله، توجهی به چیزها و تبلیغات دیگر ندارد.

در فیلم،‌ شما و کارینا کاپور از نظر شخصیتی در نقطه مقابل یکدیگر قرار دارید.

اساس قصه فیلم همین بود که ما دو نفر باید با هم تضاد زیادی داشته باشیم. او آدمی پنجابی است که لحظه‌ای حرف زدن را قطع نمی‌کند و من جوانی هستم که در زندگی مشکلات زیادی دارم و روحیه‌ام را از دست داده‌ام. همسفرشدن اتفاقی ما، وقایع بعدی قصه را تشکیل می‌دهد.

نظرتان در مورد کارگردانی امتیاز‌علی چیست؟

پس از آن‌که پیشنهاد بازی در فیلم را به من داد، خیلی سریع با هم دوست شدیم. متوجه شدم در رابطه با نوع ساخت فیلم، دیدگاه مشترکی داریم. او خیلی خوب می‌داند چگونه سینمای غیرمتعارف را با سینمای عامه‌پسند و سرگرم‌کننده تلفیق کند. سبک فیلم‌سازی امتیازعلی را دوست دارم. یکی از خصوصیت‌های خیلی خوب او این است که با دقت و حوصله به حرفها و نظرات آدم‌های دور و برش گوش می‌دهد.

جذاب‌ترین بخش «وقتی ملاقات کردیم» از نظر شما کدام است؟

این نکته که آشنایی 2 کاراکتر اصلی از یک ایستگاه قطار در بمبئی شروع می‌شود و یک سفر طولانی در این رابطه طی می‌شود. فیلم لوکیشن‌های متعدد و متفاوتی دارد که آنها را بسیار جذاب یافتم. همه چیزهای این لوکیشن‌ها جذاب و زیبا و منحصر به فرد است! هنوز هم بسیاری از لحظه‌های فیلمبرداری را به یاد دارم. ما سر صحنه هر روز حداقل 5 ساعت راه می‌رفتیم و امتیاز علی هیچ اهمیتی به این نمی‌داد که شاید ما خسته شده باشیم!

نکته دیگر مهم فیلم این است که برای همه گروه‌های سنی مناسب است و آدم‌ها در سن‌های مختلف می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. همین نکته، کار بازی در فیلم را راحت‌تر می‌کرد و باعث می‌شد تا سختی‌ها و خستگی‌ها را تحمل کنم.

خیلی‌ها می‌گویند مثل شاهرخ خان بازی می‌کنید و می‌خواهید جای او را بگیرید.

احترام خیلی زیادی برای او قائلم و پنهان نمی‌کنم که بازیگر مورد علاقه‌ام است. من هم شنیده‌ام که می‌گویند کارها و حرکاتم مثل اوست. به هر حال، همیشه از طرفداران بازی او بوده‌ام. در ضمن، فکر نمی‌کنم کسی بتواند به این سادگی‌ها جای او را بگیرد.

دوست دارید در فیلمی با او همبازی شوید؟

خیلی زیاد و امیدوارم که روزی چنین فیلمی ساخته شود. خیلی دلم می‌خواست در درام اکشن و خانوادگی «مه‌هونا» نقش برادر کوچکترش را بازی کنم. ولی این نقش به برادر خانمش زاید خان رسید.

از کارهای جدیدتان برایمان می‌گویید؟

«لاکی چارم» یک کار رومانتیک موزیکال به کارگردانی عزیز میرزاست که در آن با دیویا بالان همبازی هستم. صحبت‌هایی هم برای حضورم در فیلم دلهره‌آور ناگش کوکونور «تصویر» است. قرار است در پروژه جدید راج کومار سانتوشی هم بازی کنم.

منبع: glamsham.com
مترجم: کیکاووس زیاری‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها