ایجاد مراکز توانبخشی جانبازان در سال آینده

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آخرین نشست خبری سال 86به مشکلات موجود برسرراه لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران اشاره کرد و گفت : پیش بینی می شود فشار مالی این لایحه برای دوره زمانی 4تا 5ساله باشد. حسین دهقان روزگذشته درجمع خبرنگاران اضافه کرد: لایحه واعتبارات مورد نیاز یک بار بیشتر تکرار نمی شود، چرا که به عنوان مثال با حل مساله مسکن جامعه ایثارگری این مساله مجدد مطرح نخواهد شد.
کد خبر: ۱۶۳۰۱۴

 وی همچنین به کسری سال جاری بنیاد شهید اشاره کرد وافزود: کسری سال جاری را دولت به صورت کامل تامین کرده است ، اما اجرای 3آیتمی که مراجع قانونی مربوط در طول سال آنها را تصویب کرده اند، ممکن است سال آینده مشکلات و کسری مالی برای بنیاد شهید ایجاد کند.

وی این آیتم ها را شامل افزایش جامعه هدف تحت پوشش ، تغییرات مبنای محاسبات حقوقی و مستمری پرداختی به والدین شهدا که بر مبنای حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت می شود، اعلام و تصریح کرد: به عنوان مثال چنانچه دستمزد حق پرستاری که بر اساس حداقل حقوق کارگری محاسبه می شود، برای سال آینده بیش از 6درصدی که دولت به پایه حقوق سال آتی افزوده ، اضافه شود، عاملی در ایجاد کسری برای بنیاد خواهد بود که این موضوع شامل افزایش مستمری والدین شهدا نیز می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام خبر ایجاد مراکز جامع فرهنگی - توانبخشی ویژه جانبازان ، اظهار کرد: پیش بینی می شود ظرف سال آینده 2تا 3مرکز به بهره برداری و ظرف دو سال آینده احداث آنها به پایان برسد.

به گفته وی ، مجلس شورای اسلامی برای درمان خاص والدین ایثارگران ، ساماندهی گلزار شهدا و همچنین ساخت مراکز جامع فرهنگی - توانبخشی 100میلیارد تومان در ردیف اعتباری بنیاد شهید در نظر گرفته است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها